Matematik eğitimi bilim dalı yüksek lisans programı?nın temel amacı öğrencilerin matematik eğitimi alanındaki temel yaklaşımlar ve araştırmalar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi ve becerilerini geliştirmek ve onları alanın bir uzmanı haline getirmektir. Bu açıdan program, kuram ve uygulamada yetkin, araştırmacı, sorgulayıcı ve eğitim politikalarına yön verebilecek akademisyenleri ve matematik eğitimi alanında kamu veya özel sektörde çalışabilecek eğitim uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Yüksek Lisans Derecesi
YÇ-AYA: 2
AYÇ-YBÖ: 7
Öğrencilerin yüksek lisans mezuniyet koşullarını sağlayabilmeleri için en az 21 ulusal kredi (120 AKTS'lik) ders almaları ve tezi başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Bunun 60 AKTS'lik kısmını ders yükü, geri kalan 60 AKTS'lik kısmını ise tez çalışması oluşturmaktadır. İlk iki dönem ders dönemi, son iki dönem tez dönemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin en az 60 AKTS değerindeki ders yükünü tamamlamak için almaları gereken toplam krediyi zorunlu ve seçmeli dersler ile tamamlamaları beklenmektedir. Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi, Matematik Eğitimi Semineri dersi ve Özel Konular dersi zorunlu derslerdir; ilgi alanları doğrultusunda seçmeli dersler ile geri kalan AKTS yükünü tamamlayabileceklerdir.
Programa tercihen Eğitim Fakültelerinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalına bağlı İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği programlarından mezun olmuş öğrenciler kabul edilecektir.
Matematik eğitimi bilim dalı yüksek lisans programı?nın temel amacı öğrencilerin matematik eğitimi alanındaki temel yaklaşımlar ve araştırmalar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi ve becerilerini geliştirmek ve onları alanın bir uzmanı haline getirmektir. Bu açıdan program, kuram ve uygulamada yetkin, araştırmacı, sorgulayıcı ve eğitim politikalarına yön verebilecek akademisyenleri ve matematik eğitimi alanında kamu veya özel sektörde çalışabilecek eğitim uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Programda yer alan zorunlu ve seçmeli dersler genel olarak öğrencilerin matematik eğitimi alanında temel yaklaşımlar ve güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmasını ve matematik eğitimi alanında alana katkı getirebilecek bilimsel araştırmalar yapabilecek bakış açısı ve becerileri kazanmasını hedeflemektedir. Bu dersler kapsamında matematiğin içerisinde bulunan kavramların ve bu kavramlar arası ilişkilerin incelenmesi, farklı öğrenme kuramlarına göre matematiksel öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin irdelenmesi, matematik öğretiminde kullanılan güncel yöntem ve tekniklerin araştırılması ve matematik eğitimi alan yazındaki araştırmaların incelenmesi hedeflenmiştir. Ayrıca program sürecinde öğrenciler nicel ve nitel yaklaşımları temel alan matematik eğitim araştırmalarını inceleyecek, bu yaklaşımlardan yararlanarak kendi ilgi alanlarına yönelik ve alandaki ihtiyaçlara cevap verebilecek bilimsel araştırmalar planlayarak bunları uygulayabileceklerdir.
Açılması önerilen bu programın, alanla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde evrensel bilime katkılar sağlayacak bilim insanları yetiştirerek, ülkemizdeki öğretmen eğitiminde karşılaşılan eksiklikleri gidermek suretiyle yeni açılmış ve gelişmekte olan üniversitelere öğretim üyesi yetiştirerek katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrencilerin akademik çalışmalarına devam etmesi ve alandaki akademisyen ihtiyacını karşılayabilecek bireyler olarak yetişmesi hedeflenmektedir.
YÇ-AYA: 3
AYÇ-YBÖ: 8
Öğrencilerin yüksek lisans mezuniyet koşullarını sağlayabilmeleri için en az 21 ulusal kredi (120 AKTS?lik) ders almaları ve tezi başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Bunun 60 AKTS?lik kısmını ders yükü, geri kalan 60 AKTS?lik kısmını ise tez çalışması oluşturmaktadır. İlk iki dönem ders dönemi, son iki dönem tez dönemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin en az 60 AKTS değerindeki ders yükünü tamamlamak için almaları gereken toplam krediyi zorunlu ve seçmeli dersler ile tamamlamaları beklenmektedir. Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi, Matematik Eğitimi Semineri dersi ve Özel Konular dersi zorunlu derslerdir; ilgi alanları doğrultusunda seçmeli dersler ile geri kalan AKTS yükünü tamamlayabileceklerdir.
Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtildiği gibidir.
Öğrencilerin yüksek lisans mezuniyet koşullarını sağlayabilmeleri için en az 21 ulusal kredi (120 AKTS'lik) ders almaları ve tezi başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Bunun 60 AKTS'lik kısmını ders yükü, geri kalan 60 AKTS'lik kısmını ise tez çalışması oluşturmaktadır. İlk iki dönem ders dönemi, son iki dönem tez dönemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin en az 60 AKTS değerindeki ders yükünü tamamlamak için almaları gereken toplam krediyi zorunlu ve seçmeli dersler ile tamamlamaları beklenmektedir. Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi, Matematik Eğitimi Semineri dersi ve Özel Konular dersi zorunlu derslerdir; ilgi alanları doğrultusunda seçmeli dersler ile geri kalan AKTS yükünü tamamlayabileceklerdir.
Tam Zamanlı 1. Öğretim
Prof. Dr. Ayşegül Altay Uğur
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
06800, Beytepe, Ankara, Türkiye
Telefon: 0 312 297 6104
Fax: 0 312 297 8600
http://www.ofmamat.hacettepe.edu.tr/