KPR752 - UYGULAMALI KARDİYAK REHABİLİTASYON II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI KARDİYAK REHABİLİTASYON II | KPR752 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri, kalp pili, kardiyak transplantasyon ve cerrahi, nörolojik sorunlar, romatizmal hastalıklar ve gebelikte kardiyak rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Miyokardiyal revaskülarizasyon, kalp pili, kardiyak transplantasyon ve cerrahi, nörolojik sorunlar, romatizmal hastalıklar ve gebelikte egzersiz kapasitesi, yaşam kalitesi, fiziksel aktivite düzeyi, psikososyal konular, hasta ve aile eğitimi, ev ve iş koşullarının düzenlenmesi ve program organizasyonu. | |||||
Kaynaklar | 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016. 2. Ellen Hillegass. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, 2011. 3. Fardy PS, Franklin BA, Porcari JP, Verrill DE. Training Techniques in Cardiac Rehabilitation. 1st ed. Human Kinetics; 1999. 4. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2014. 5. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy: Evidence to Practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012. 6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemlerinin tanımlanması |
3. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri uygulanan hastalarda egzersiz kapasitesinin değerlendirilmesi |
4. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri uygulanan hastalarda fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi |
5. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri uygulanan hastalarda egzersiz eğitim programının planlanması ve fiziksel aktivite monitorizasyonu |
6. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri uygulanan hastalarda faz III ve faz IV rehabilitasyonu |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Miyokardiyal revaskülarizasyon yöntemleri uygulanan hastalarda rehabilitasyonun sonuç ölçümlerine olan etkilerinin değerlendirilmesi |
9. Hafta | Kalp pili takılan bireylerde kardiyopulmoner rehabilitasyon uygulamaları |
10. Hafta | Kalp pili takılan bireylerde kardiyopulmoner rehabilitasyon uygulamaları |
11. Hafta | Kalp cerrahisi geçiren hastalarda erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları |
12. Hafta | Kalp cerrahisi geçiren hastalarda erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları |
13. Hafta | Kardiyovasküler sorunlarda kardiyak rehabilitasyonun organizasyonu |
14. Hafta | Kardiyovasküler sorunlarda kardiyak rehabilitasyonun organizasyonu |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek