KPR674 - SAĞLIKLI KİŞİLERDE KARDİYOPULMONER SİSTEMİN GELİŞT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIKLI KİŞİLERDE KARDİYOPULMONER SİSTEMİN GELİŞT | KPR674 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Sağlıklı kişilerde, kardiyovasküler, pulmoner, metabolik, immünolojik, hematolojik, ortopedik ve nöromusküler hastalıklarda fiziksel aktivite kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kardiyopulmoner uygunluğun belirlenmesi, kardiyopulmoner sistemi değerlendirme yöntemleri, egzersiz kapasitesi ve fiziksel aktivitenin geliştirilmesi, sağlığın korunmasında egzersiz | |||||
Kaynaklar | 1. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2014. 2. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription 7th ed. Philadelphia, United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2014. 3. Main E, Denehy L. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Edinburgh: Elsevier, 2016. 4. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, Philadelphia, United States;2011. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Kardiyorespiratuar sistemin değerlendirilmesi |
3. Hafta | Kardiyorespiratuar egzersiz reçetesi |
4. Hafta | Muskuloskeletal egzersiz reçetesi |
5. Hafta | Kardiyorespiratuar egzersiz eğitimine adaptasyonlar |
6. Hafta | Dirençli eğitime adaptasyonlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Grup egzersiz eğitimi |
9. Hafta | Sağlıklı bireylerde fiziksel aktivite |
10. Hafta | Spesifik popülasyonlarda egzersiz: Kadın |
11. Hafta | Spesifik popülasyonlarda egzersiz: Gebelik |
12. Hafta | Spesifik popülasyonlarda egzersiz: Çocuk |
13. Hafta | Spesifik popülasyonlarda egzersiz: Yaşlı |
14. Hafta | Sağlıklı bireylerde fiziksel aktivite |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 90 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 72 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar. | |||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek