KPR674 - SAĞLIKLI KİŞİLERDE KARDİYOPULMONER SİSTEMİN GELİŞT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIKLI KİŞİLERDE KARDİYOPULMONER SİSTEMİN GELİŞT KPR674 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıSağlıklı kişilerde, kardiyovasküler, pulmoner, metabolik, immünolojik, hematolojik, ortopedik ve nöromusküler hastalıklarda fiziksel aktivite kapsamlı olarak incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sağlıklı bireylerde, kardiyopulmoner sistem değerlendirmesi yaparak egzersiz kapasitesini ve fiziksel aktivite düzeyini belirler.
  2. Kardiyopulmoner sistemin geliştirilmesinde uygun egzersiz eğitimi programını planlar.
Dersin içeriğiKardiyopulmoner uygunluğun belirlenmesi, kardiyopulmoner sistemi değerlendirme yöntemleri, egzersiz kapasitesi ve fiziksel aktivitenin geliştirilmesi, sağlığın korunmasında egzersiz 
Kaynaklar1. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2014.
2. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription 7th ed. Philadelphia, United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2014.
3. Main E, Denehy L. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Edinburgh: Elsevier, 2016.
4. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, Philadelphia, United States;2011.
5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaKardiyorespiratuar sistemin değerlendirilmesi
3. HaftaKardiyorespiratuar egzersiz reçetesi
4. HaftaMuskuloskeletal egzersiz reçetesi
5. HaftaKardiyorespiratuar egzersiz eğitimine adaptasyonlar
6. HaftaDirençli eğitime adaptasyonlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaGrup egzersiz eğitimi
9. HaftaSağlıklı bireylerde fiziksel aktivite
10. HaftaSpesifik popülasyonlarda egzersiz: Kadın
11. HaftaSpesifik popülasyonlarda egzersiz: Gebelik
12. HaftaSpesifik popülasyonlarda egzersiz: Çocuk
13. HaftaSpesifik popülasyonlarda egzersiz: Yaşlı
14. HaftaSağlıklı bireylerde fiziksel aktivite
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama140
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi177
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü7232240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.    X
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar.     
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.     
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek