D.9. Program Yeterlilikleri

1. Program geliştirme ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları tarihsel bir süreç içinde analiz edebilme/değerlendirebilme.

2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları sentez yapabilme.

3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları değerlendirerek kendi özgün yaklaşımını üretebilme.

4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri yeni problem durumlarında kullanabilme.

5. Bireysel ve ekiple bir araştırmayı bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.

6. İş ve meslek analizlerini yaparak, standartlarını belirleme ve eğitim programlarının akreditasyonunu yapabilme.

7. Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlayacak stratejileri kazanmalarına rehberlik edebilme.

8. Mesleki gelişimini sağlamak, yeni bilgi üretmek üzere ulusal ve uluslararası alan yazını etkili olarak kullanabilme.

9. Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği yapabilme.

10. Öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet iş görülerini etkili olarak yerine getirebilme.

11. Ülkenin eğitim sisteminde, program geliştirme ve öğretim ile ilgili sorunlarına çözüm önerileri üretebilme.

12. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanabilme.

13. Mesleki gelişimini sağlamak üzere bir yabancı dili C1 düzeyinde etkili olarak kullanabilme.