D.9. Program Yeterlilikleri

1. Özel yeteneklilerin tanılanmasına ilişkin teorileri kapsamlı bir şekilde karşılaştırır.

2. Özel yetenekli bireylerin eğitimini geliştirmek için teorik ve pratik bilgileri uygular, bu alandaki anlayışı sürekli olarak geliştirir ve derinleştirir

3. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

4. 4. Özel yeteneklilerin eğitimindeki karmaşık sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.

5. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular

6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

7. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

9. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

10. Özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin politikaları stratejik olarak değerlendirir, planlar ve uygular, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir

11. Özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin verilerin bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak toplanmasını, analiz edilmesini ve yaygınlaştırılmasını yönetir