D.9. Program Yeterlilikleri

1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.

2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar.

3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.

4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır

5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.

7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.

8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.

10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.

11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.

12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.

13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.

14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.

15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.