D.9. Program Yeterlilikleri

1. Çevre mühendisliği ile ilgili tüm temel bilimleri ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar, alanında yeni bilgiler de dâhil olmak üzere geniş bilgi sahibidir, bilgiyi farklı akademik veya profesyonel durumlar için analiz edebilir, bütünleştirebilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir.

2. Araştırma yaparak araştırma camiası tarafından kabul görür nitelikte yeni bilgi ortaya çıkarabilir, yorumlayabilir, bilginin değerini değerlendirebilir.

3. İlgili bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile saptar, edinir, bütünleştirir, eksik bilgiyi tamamlar, farklı akademik veya profesyonel durumlarda, yenilikçi yöntemler uygulayarak veya geliştirerek problem kurgulayabilir ve çözebilir, çözümde özgün fikirler ortaya koyabilir ve uygun bilişim teknolojilerinden/yazılım programlarından yararlanabilir.

4. Çevre mühendisliği alanındaki en yeni bilgileri kavrayarak bilime veya teknolojiye yenilik getiren bir araştırma tasarlayabilir, araştırma sürecini yöneterek başarıyla tamamlayabilir.

5. Farklı bilim ve mühendislik dallarından mevcut bilgiyi araştırma yolu ile edinir, anlar, uygular, analiz eder, bütünleştirir, değerlendirir, eksik bilgiyi tamamlar ve farklı akademik veya profesyonel durumlarda problem kurgulamada ve çözmede uygular. Gerekli durumlarda yeni/özgün fikir, yöntemler, ve çözümler geliştirir.

6. Çevre mühendisliği alanındaki en son gelişmeleri göz önünde bulundurarak ve gerekli yöntem ve becerileri kullanarak; yenilik getiren bir araştırma yaparak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur ve katkıyı yazılı ya da sözlü aktarabilir, bilimsel ve sosyal topluluklarla (ana dilinde veya İngilizce) etkin iletişim kurar.

7. Ekip çalışmasına katılabilir, farklı profesyonel seviyelerde, çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilir, karmaşık ve tahmin edilemeyen durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, stratejik düşünebilir ve hızlı karar verebilir, üst düzeyde sorumluluk alır ve özeleştiri yapabilir, bağımsız girişimlerde bulunabilir, sürekli akademik/profesyonel gelişim için hayat boyu öğrenmenin sorumluluğunu taşır.

8. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve topluma aktarır, çevre konuları ile ilgili toplumsal davranışlar üzerinde düşünür, inceler ve gerekli gördüğü durumlarda değiştirmek için öncü rol oynar, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle hareket eder.