D.9. Program Yeterlilikleri

1. Özel yeteneklilerin tanılanmasına ilişkin teorileri kapsamlı bir şekilde karşılaştırır.

2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

5. Özel yeteneklilerin eğitimindeki karmaşık sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir..

6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

7. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

8. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeye öncülük eder.

9. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür

10. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır

11. Özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin verilerin bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak toplanmasını, analiz edilmesini ve yaygınlaştırılmasını yönetir.