SNF614 - SANATTA ve SANATLAR YOLUYLA ÖĞRENME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SANATTA ve SANATLAR YOLUYLA ÖĞRENME SNF614 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin çok alanlı sanat eğitimi yöntemi; sanatta ve sanatlar yoluyla öğrenme hakkında temel bilgi sahibi olması, kavraması ve önemini takdir etmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çok alanlı sanat eğitimi yöntemine yönelik temel bilgi ve becerileri kazanır.
  2. 2. İlkokul çocuklarına yönelik sanat tarihi, estetik ve sanat eleştirisi ile ilgili etkinlikler tasarlayıp uygular.
  3. 3. Sanatı İlkokul Programı ile ilişkilendirir
  4. 4. Sanatın bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerle ilişkilendirilmesine yönelik bilgi ve beceriler kazanır.
Dersin içeriğiÇok alanlı sanat eğitimi alanları: estetik, sanat tarihi, sanat eleştirisi ve sanatın uygulanması.
Sanatta ve sanatlar yoluyla öğrenim üzerine okuma, düşünme, araştırma yapma, etkinlik oluşturma ve uygulama. 
KaynaklarAkın, N. O. (2006). İlköğretim görsel sanatlar eğitiminde estetik öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Art Education Journal (son 10 yıl), Published by National Art Education Association
Barbe-Gall, F. (2005) How to Talk to Children about Art, Frances Lincoln Limited: Singapore
Dobbs, S.M. (1992) The DBAE Handbook: An Overview of Discipline-Based Art Education, Los Angeles: Getty Center for Education in the Arts
Duman, G. Ç. (2006). Çocuğun zihinsel gelişimi ile sanatsal gelişimi arasındaki ilgi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Elliot W. Eisner,Michael D. Day (ed.) (2004) Handbook of Research and Policy in Art Education, New Jersey: Routledge
Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı Düşünce ve Müzeler, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Gökay (Yılmaz), M. (1998). Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemine Göre İlköğretim 2. Basamağında Sanat Eleştirisinin Uygulanması ve Sonuçları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
International Journal of Art & Design Education (son 10 yıl), Editör: Jeff Adams, National Society for Education in Art and Design
Kırışoğlu Tekin, O. (2015), Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi yayıncılık.
Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim, Ankara: Pegem Akademi
Kırışoğlu, Tekin O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.
MEB (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı, MEB Yayınları: Ankara.
Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.
Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci -yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
Sözen, M. ve Tanyeli, U. (1994). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Hurwitz A. and Day M (2012) Children and Their Art: Methods for the Elementary Schools, 9.th edition, Wadsworth Cengage Learning
Schirrmacher R. ve Fox J.E (2014) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, 7.baskı, Çev. Ed. Neriman Aral ve Gökhan Duman, Nobel Yayınevi: Ankara 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlk toplantı: Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin paylaşılması
2. HaftaÇok alanlı sanat eğitimi nedir?
3. HaftaEstetik ve sanat hakkındaki teoriler
4. HaftaÇocuk ve estetik
5. HaftaSanat tarihi
6. HaftaÇocuk ve sanat tarihi
7. HaftaSanat eleştirisi
8. HaftaÇocuk ve sanat eleştirisi
9. HaftaSanat müzeleri ve galeri eğitim
10. HaftaSanat ve Dil eğitimi
11. HaftaSanat ve Fen Bilimleri
12. HaftaSanat ve Matematik
13. HaftaSanat ve Sosyal bilimler
14. HaftaSanat için sanat eğitimi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler230
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje13030
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14646
Toplam İş Yükü33132240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.   X 
2. İlkokul düzeyinde yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder.   X 
3. İlkokul ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bu sorunlara çözüm üretmek amacıyla bilimsel araştırmalar yürütür.   X 
4. Program geliştirme ilkelerini dikkate alarak ilkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.  X  
5. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretimi planlama ve değerlendirme ile ilgili becerilere sahiptir.    X
6. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) kullanılan yeni yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olarak uygulama örnekleri geliştirir.   X 
7. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlayıp, kullanır ve değerlendirir.    X
8. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.    X
9. Eğitim - öğretim sürecinde karşılaştığı problemlerin çözümü için gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.    X
10. Öğrenme ve öğretme ilkelerine dayanarak etkili bir sınıf yönetimi tarzı benimseyip uygular.  X  
11. Aile, toplum, okul ve diğer paydaşların eğitimdeki yerini ve önemini değerlendirir.  X  
12. İletişim becerilerini geliştirerek bu becerilerini öğretme öğrenme sürecinde etkin kullanır.  X  
13. Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini kavrayarak bu değerlere özen gösterir.    X
14. Yaşam boyu öğrenmeyi kendinin ve toplumun gelişmesi için ilke edinir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek