SNF614 - SANATTA ve SANATLAR YOLUYLA ÖĞRENME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANATTA ve SANATLAR YOLUYLA ÖĞRENME | SNF614 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çok alanlı sanat eğitimi yöntemi; sanatta ve sanatlar yoluyla öğrenme hakkında temel bilgi sahibi olması, kavraması ve önemini takdir etmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çok alanlı sanat eğitimi alanları: estetik, sanat tarihi, sanat eleştirisi ve sanatın uygulanması. Sanatta ve sanatlar yoluyla öğrenim üzerine okuma, düşünme, araştırma yapma, etkinlik oluşturma ve uygulama. | |||||
Kaynaklar | Akın, N. O. (2006). İlköğretim görsel sanatlar eğitiminde estetik öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Art Education Journal (son 10 yıl), Published by National Art Education Association Barbe-Gall, F. (2005) How to Talk to Children about Art, Frances Lincoln Limited: Singapore Dobbs, S.M. (1992) The DBAE Handbook: An Overview of Discipline-Based Art Education, Los Angeles: Getty Center for Education in the Arts Duman, G. Ç. (2006). Çocuğun zihinsel gelişimi ile sanatsal gelişimi arasındaki ilgi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Elliot W. Eisner,Michael D. Day (ed.) (2004) Handbook of Research and Policy in Art Education, New Jersey: Routledge Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi. Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı Düşünce ve Müzeler, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Gökay (Yılmaz), M. (1998). Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemine Göre İlköğretim 2. Basamağında Sanat Eleştirisinin Uygulanması ve Sonuçları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. International Journal of Art & Design Education (son 10 yıl), Editör: Jeff Adams, National Society for Education in Art and Design Kırışoğlu Tekin, O. (2015), Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi yayıncılık. Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim, Ankara: Pegem Akademi Kırışoğlu, Tekin O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP. MEB (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı, MEB Yayınları: Ankara. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227. Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci -yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Sözen, M. ve Tanyeli, U. (1994). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Hurwitz A. and Day M (2012) Children and Their Art: Methods for the Elementary Schools, 9.th edition, Wadsworth Cengage Learning Schirrmacher R. ve Fox J.E (2014) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, 7.baskı, Çev. Ed. Neriman Aral ve Gökhan Duman, Nobel Yayınevi: Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlk toplantı: Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin paylaşılması |
2. Hafta | Çok alanlı sanat eğitimi nedir? |
3. Hafta | Estetik ve sanat hakkındaki teoriler |
4. Hafta | Çocuk ve estetik |
5. Hafta | Sanat tarihi |
6. Hafta | Çocuk ve sanat tarihi |
7. Hafta | Sanat eleştirisi |
8. Hafta | Çocuk ve sanat eleştirisi |
9. Hafta | Sanat müzeleri ve galeri eğitim |
10. Hafta | Sanat ve Dil eğitimi |
11. Hafta | Sanat ve Fen Bilimleri |
12. Hafta | Sanat ve Matematik |
13. Hafta | Sanat ve Sosyal bilimler |
14. Hafta | Sanat için sanat eğitimi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 33 | 132 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. İlkokul düzeyinde yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder. | X | ||||
3. İlkokul ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bu sorunlara çözüm üretmek amacıyla bilimsel araştırmalar yürütür. | X | ||||
4. Program geliştirme ilkelerini dikkate alarak ilkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | ||||
5. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretimi planlama ve değerlendirme ile ilgili becerilere sahiptir. | X | ||||
6. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) kullanılan yeni yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olarak uygulama örnekleri geliştirir. | X | ||||
7. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlayıp, kullanır ve değerlendirir. | X | ||||
8. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Eğitim - öğretim sürecinde karşılaştığı problemlerin çözümü için gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenme ve öğretme ilkelerine dayanarak etkili bir sınıf yönetimi tarzı benimseyip uygular. | X | ||||
11. Aile, toplum, okul ve diğer paydaşların eğitimdeki yerini ve önemini değerlendirir. | X | ||||
12. İletişim becerilerini geliştirerek bu becerilerini öğretme öğrenme sürecinde etkin kullanır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini kavrayarak bu değerlere özen gösterir. | X | ||||
14. Yaşam boyu öğrenmeyi kendinin ve toplumun gelişmesi için ilke edinir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek