MÜY665 - İŞ ANALİTİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞ ANALİTİĞİ | MÜY665 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Diğer: Bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı tarafından belirlenecektir | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere analitik yöntemlerin pratik uygulamaları hakkında bilgi anlayış kazandırmak ve gerçek dünya iş problemlerini çözmek için kullanımlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Dersin tamamlanmasıyla birlikte, öğrenciler çeşitli iş problemlerinde analitik yöntemleri güvenle uygulayabilmeleri için gereken bilgi ve pratik deneyimi kazanacaklardır. Ders, veriden eyleme geçirilebilir sonuçlar çıkarmak için veri görselleştirme tekniklerinin uygulanması, yapay zekanın popülerleşen bileşenleri olan yöneylem araştırması ve makine öğrenmesine giriş ve iş analitiği projelerini düzenlemek ve tekrarlanabilir raporlar oluşturmak için üretkenlik araçlarının kullanımı gibi konuları kapsamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Analitik araçlar ile bilgiye dayalı iş uygulamaları ? İş analitiği için temel programlama becerileri ? Veri görselleştirmenin ilke ve teknikleri ? İş problemlerinde yöneylem araştırması uygulamaları ? İş problemlerinde makine öğrenmesi uygulamaları ? Organize ve tekrarlanabilir iş analitiği projeleri için üretkenlik araçları | |||||
Kaynaklar | ? J. D., Cochran, J. J., Fry, M. J., & Ohlmann, J. W. (2020). Business Analytics. Fourth Edition, Cengage Learning, Inc., Boston, US. ISBN: 978-0-357-13178-7 ? Albright S.C., & Winston, W. L. (2019). Business Analytics: Data Analysis and Decision Making, 7e. Cengage Learning, Inc., Boston, US. ISBN: 978-0-357-10995-3 ? Sharda, R., Delen, D., Turban, E., (2016). Business Intelligence, Analytics, and Data Science: A Managerial Perspective, 4e. Pearson, NY, US. ISBN: 978-0-13-463328-2 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İş analitiğine genel bakış |
2. Hafta | İş analitiği için programlamanın temelleri: veri tipleri, vektörler ve vektör aritmetiği |
3. Hafta | İş analitiği için programlamanın temelleri: koşullu ifadeler, döngüler ve iterasyon |
4. Hafta | İş analitiği projeleri için üretkenlik araçları: git and github |
5. Hafta | Veri görselleştirme: çizim türleri, grafik bileşenleri, katmanlar, özelleştirme, veri görselleştirme ilkeleri |
6. Hafta | Veri görselleştirme: vaka çalışması |
7. Hafta | Yapay zeka araçlarına genel bakış: yöneylem araştırması, makine öğrenmesi ve yeni trendler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Yöneylem araştırması temelleri ve uygulamaları: model oluşturma |
10. Hafta | Yöneylem araştırması temelleri ve uygulamaları: model çözme araçları |
11. Hafta | Makine öğrenmesi temelleri ve uygulamaları: denetimli modeller |
12. Hafta | Makine öğrenmesi temelleri ve uygulamaları denetimsiz modeller |
13. Hafta | Uygulamada iş analitiği: gerçek hayattan vaka çalışmaları |
14. Hafta | Proje sunumları ve tartışmalar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 1 | 36 | 36 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 34 | 126 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mühendislik yönetimi alanındaki çalışmalar kapsamında gerekli olan bilgi ve yöntemlere araştırma yaparak ulaşır; bu bilgi ve yöntemleri değerlendirerek sistem bakış açısı ile karar verme sürecinde kullanır ve uygular. | X | ||||
2. Mühendislik sistemlerinde projeler geliştirir ve planlar, yürütülen projeleri izleyerek kontrol eder ve değerlendirir. | X | ||||
3. Mühendislik sistemlerini, sistem bileşenlerini, operasyonları ve süreçleri yenilikçi bir şekilde tasarlamak, geliştirmek ve analiz etmek için mühendislik araçlarını ve modelleme tekniklerini kullanır. | X | ||||
4. Mühendislik sistemlerinden elde edilen verileri ileri teknikler ile analiz ederek değerlendirir; bilimsel yöntemlerle sınırlı veya eksik verileri tamamlar. | X | ||||
5. Mühendislik sistemlerinde operasyonları ve süreçleri sistem kaynakları doğrultusunda planlar, izler, kontrol eder ve süreç iyileştirme yöntemlerini uygular. | X | ||||
6. Mühendislik sistemlerindeki problemlerin çözümü için bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
7. Mühendislik sistemlerinin tasarımı, analizi, planlanması, izlenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili çalışmaları ve projeleri, sonuçları ve değerlendirmeleri raporlar ve sunar. | X | ||||
8. Mesleki sorumluluklarının bilincindedir, mühendislik yönetimi uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar, bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar. | X | ||||
9. Güncel mühendislik uygulamalarının farkındadır, mühendislik yönetiminin gerektirdiği alanlarda literatürü takip eder, yabancı bir dilde bilgiye ulaşma, aktarabilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek