NNT757 - HİDROJEN TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HİDROJEN TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ NNT757 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Burak Kaynar 
Dersin amacıHidrojen Teknolojisine Giriş dersinin amacı, farklı disiplinlerden öğrencilerin en umut vaad eden enerji kaynaklarından olan hidrojenin özelliklerini ve hidrojen üretim tekniklerini, piller ve yakıt hücrelerini tanımasını sağlamaktır. Ayrıca bu ders kapsamında hidrojen teknolojisinde nanoteknoloji tabanlı güncel uygulamalar ve yeni gelişmeler hakkında bilgi verilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mevcut enerji kaynaklarını ve verimlilikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  2. Hidrojenin özelliklerini ve üretim tekniklerini öğreneceklerdir.
  3. Hidrojen enerjisinin üretimi, ilgili kimyasal reaksiyonlar, piller ve yakıt hücrelerini öğreneceklerdir.
  4. Hidrojen teknolojisindeki güncel uygulamalar hakkında fikir sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiYenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları, enerjinin depolanması, tersinir reaksiyonlar ve kimyasal denge, elektrokimya, organik kimya, polimer kimya, fotokimya, hidrojen üretimi, hidrojenin özellikleri, hidrojen altyapısı ve teknolojisi, piller, yakıt hücreleri ve uygulamaları  
KaynaklarIntroduction to Hydrogen Technology, K. S. V. Santhanam, Roman J. Press,, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, 2018 John Wiley&Sons In. 2nd Ed. ISBN-13: 978-1119265542 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEnerji kaynaklarına giriş
2. HaftaEnerji depolama
3. HaftaTersinir reaksiyonlar, kinetikler ve termodinamik
4. HaftaElektrokimya, fotokimya, polimer kimyası
5. HaftaHidrojen üretim teknikleri
6. HaftaHidrojenin özellikleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaHidrojen altyapısı ve teknolojisi
9. HaftaPiller I
10. HaftaPiller II
11. HaftaYakıt hücresine giriş
12. HaftaYakıt hücresi çeşitleri
13. HaftaYakıt hücrelerinin uygulamaları
14. HaftaDönem projesi sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi12929
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü33138270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme.    X
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma.  X  
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme.  X  
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma.   X 
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma.   X 
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme.   X 
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek