NNT757 - HİDROJEN TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİDROJEN TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ | NNT757 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Burak Kaynar | |||||
Dersin amacı | Hidrojen Teknolojisine Giriş dersinin amacı, farklı disiplinlerden öğrencilerin en umut vaad eden enerji kaynaklarından olan hidrojenin özelliklerini ve hidrojen üretim tekniklerini, piller ve yakıt hücrelerini tanımasını sağlamaktır. Ayrıca bu ders kapsamında hidrojen teknolojisinde nanoteknoloji tabanlı güncel uygulamalar ve yeni gelişmeler hakkında bilgi verilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları, enerjinin depolanması, tersinir reaksiyonlar ve kimyasal denge, elektrokimya, organik kimya, polimer kimya, fotokimya, hidrojen üretimi, hidrojenin özellikleri, hidrojen altyapısı ve teknolojisi, piller, yakıt hücreleri ve uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Introduction to Hydrogen Technology, K. S. V. Santhanam, Roman J. Press,, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, 2018 John Wiley&Sons In. 2nd Ed. ISBN-13: 978-1119265542 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Enerji kaynaklarına giriş |
2. Hafta | Enerji depolama |
3. Hafta | Tersinir reaksiyonlar, kinetikler ve termodinamik |
4. Hafta | Elektrokimya, fotokimya, polimer kimyası |
5. Hafta | Hidrojen üretim teknikleri |
6. Hafta | Hidrojenin özellikleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Hidrojen altyapısı ve teknolojisi |
9. Hafta | Piller I |
10. Hafta | Piller II |
11. Hafta | Yakıt hücresine giriş |
12. Hafta | Yakıt hücresi çeşitleri |
13. Hafta | Yakıt hücrelerinin uygulamaları |
14. Hafta | Dönem projesi sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 29 | 29 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 33 | 138 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek