ESF706 - SPOR BESLENMESİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR BESLENMESİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | ESF706 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Diğer: Literatür incelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. H. Hüsrev Turnagöl | |||||
Dersin amacı | Spor beslenmesi alanındaki güncel buluşlar ve yaklaşımların incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrencinin dönem boyunca spor beslenmesi alanındaki yeni diyet yaklaşımları ve beslenme stratejileri hakkında bilgi sahibi olması ve literatürü tarayarak bu konularda bilgi birikimini geliştirmesidir. | |||||
Kaynaklar | 1. Kerksick, Chad M., et al. "ISSN exercise & sports nutrition review update: research & recommendations." Journal of the International Society of Sports Nutrition 15.1 (2018): 38. 2. McCubbin, Alan J., et al. "Sports Dietitians Australia Position Statement: Nutrition for Exercise in Hot Environments." International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism 1.aop (2020): 1-16. 3. Reale, Reid, et al. "Body composition of elite Olympic combat sport athletes." European journal of sport science just-accepted (2019): 1-34. 4. Aragon, Alan A., et al. "International society of sports nutrition position stand: diets and body composition." Journal of the International Society of Sports Nutrition 14.1 (2017): 16. 5. Mountjoy, Margo, et al. "IOC consensus statement on relative energy deficiency in sport (RED-S): 2018 update." Br J Sports Med (2018): bjsports-2018. 6. Jeukendrup, Asker E. "Periodized nutrition for athletes." Sports Medicine 47.1 (2017): 51-63. 7. Seebohar, Bob. Nutrition periodization for athletes: Taking traditional sports nutrition to the next level. Bull Publishing Company, 2011. 8. Thomas, D. T., K. A. Erdman, and L. M. Burke. "American College of Sports Medicine Joint Position Statement. Nutrition and Athletic Performance." Medicine and science in sports and exercise 48.3 (2016): 543-568. 9. Rogerson, David. "Vegan diets: practical advice for athletes and exercisers." Journal of the International Society of Sports Nutrition 14.1 (2017): 36. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Spor Beslenmesinin Önemi |
2. Hafta | Yüksek Yağlı Düşük Karbonhidratlı Diyetler |
3. Hafta | Sporda Aralıklı Oruç (İntermittent Fasting) Yaklaşımı |
4. Hafta | Sporcularda Kilo Yönetimi |
5. Hafta | Öğrenci Sunumları |
6. Hafta | Beslenmenin Periyodizasyonu |
7. Hafta | Karbonhidrat Çalkalama ve Performans |
8. Hafta | Bağırsak Antrenmanı |
9. Hafta | Öğrenci Sunumları |
10. Hafta | Diyetin Potansiyal Renal Asit Yükü (PRAL) ve Performans |
11. Hafta | Spor Beslenmesinde Vegan/Vejateryen Diyet Yaklaşımı |
12. Hafta | Spor Beslenmesinde Antioksidanlar |
13. Hafta | Öğrenci Sunumları |
14. Hafta | Spor Beslenmesinde Yeni Bir Yaklaşım: Nutrigenomik |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 1 | 52 | 52 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 124 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği etik değerler, laboratuvar güvenliği ve teknik konularda ileri düzey bilgi ve beceriye sahiptir; veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar. | X | ||||
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar ve yayınlar. | X | ||||
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, birey ve toplum yararına politikalar geliştirilmesine katkı sunar. | X | ||||
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki ve akademik bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır. | X | ||||
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır; alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki ve akademik eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası kişi ve kuruluşlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek