ESF802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III ESF802 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 2 5 12
Önkoşul(lar)-var iseTezle İlgili Araştırma Çalışmaları-2 dersinden başarılı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgili finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda seçtiği kuruma maddi destek için başvuru dosyası hazırlayabilir
  2. Gerek duyuluyorsa başvuruyu gerçekleştirebilir
  3. Çalışma alanında ön çalışmaları gerçekleştirebilir
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır.  
KaynaklarKonu ile ilgili literatür
Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları
Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
2. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
3. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
4. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
5. HaftaBaşvurunun sunulması
6. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
7. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
8. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
9. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
10. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
11. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
12. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
13. HaftaAraştırma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
14. HaftaÖn çalışma sonuçlarının sunulması
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar510
Uygulama710
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama23264
Proje1100100
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü45146360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.     X
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği etik değerler, laboratuvar güvenliği ve teknik konularda ileri düzey bilgi ve beceriye sahiptir; veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar.     X
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir.    X
4. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar ve yayınlar.    X
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, birey ve toplum yararına politikalar geliştirilmesine katkı sunar.   X 
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki ve akademik bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır.    X
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır.   X 
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır; alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki ve akademik eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
10. Ulusal ve uluslararası kişi ve kuruluşlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek