ESF600 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | ESF600 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Araştırma-İnceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
9. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
9. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
10. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
10. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
11. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
11. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
12. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
12. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
13. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
13. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
14. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
14. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 7 | 25 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 25 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 7 | 8 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 8 | 20 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 30 | 480 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 37 | 148 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 49 | 99 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği laboratuvar güvenliği, teknik bilgi ve beceriye sahiptir ve bu alandaki araç ve gereçleri kullanarak araştırma sorularına yanıt arar. | X | ||||
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlama yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır. | X | ||||
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili bilimsel bir makaleyi okur, analiz eder, ilgili mesleki alanda kanıta dayalı araştırma planlar ve yürütür. | X | ||||
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek