BSP611 - FİZİKSEL AKTİVİTE ve ZİHİNSEL SAĞLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL AKTİVİTE ve ZİHİNSEL SAĞLIK | BSP611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Seminer, Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Emine Çağlar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, fiziksel aktivitenin psikolojik çıktıları ve belirleyicileri, egzersiz bağlılığı ve bağımlılığı, fiziksel aktiviteye katılıma ilişkin kuramsal modelleri güncel literatür desteği ile kavratmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders; egzersiz bağlılığı ve bağımlılığı, egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller, fiziksel aktivite ile benlik algısı ilişkisi, fiziksel aktivite ve psikolojik iyi oluş, kaygı, depresyon, biliş ve egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler konularını içermektedir. | |||||
Kaynaklar | 1. Biddle S.J.H., Fox K.R., Boutcher S.H. (Eds.) (2003). Physical activity and psychological well-being. London: Routledge 2. Biddle SJ, Mutrie N, Gorely T. (2015). Psychology of Physical Activity: determinants, well-being and interventions. Abingdon, UK: Routledge. 3. Carless D., Douglas K. (2010). Sport and Physical Activity for Mental Health. Oxford: Wiley-Blackwell. 4. Clow A, Edmunds S. (2014). Physical activity and mental health. Champaign, IL: Human Kinetics. 5. Horn T.S., Smith A.L. (Eds.) (2019). Advances in Sport Psychology. 4th edition. Champaign, IL: Human Kinetics. 6. Ekkekakis P. (2013). Handbook of physical activity and mental health. Abingdon, UK: Routledge. 7. Faulkner GEJ, Taylor AH. (2005). Exercise, health and mental health: emerging relationships. London, UK: Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Egzersiz bağlılığı ve bağımlılığı |
3. Hafta | Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller I: Sağlık inancı modeli, egzersiz davranışı modeli |
4. Hafta | Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller II: Amaçlı (nedensel) eylem kuramı, Planlanmış davranış kuramı, Kendine yeterlik kuramı |
5. Hafta | Kuramlarüstü model (Transtheoretical model) |
6. Hafta | Fiziksel aktivite, benlik algıları ve benlik saygısı |
7. Hafta | Fiziksel aktivite ve psikolojik iyi oluş |
8. Hafta | Fiziksel aktivite ve kaygı |
9. Hafta | Fiziksel aktivite ve depresyon |
10. Hafta | Biliş, egzersiz ve spor |
11. Hafta | Biliş, egzersiz ve spor |
12. Hafta | Seminer sunumları |
13. Hafta | Seminer sunumları |
14. Hafta | Seminer sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 37 | 79 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. 2. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. 3. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. 4. Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. 5. Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. 6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. 7. Beden eğitimi ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. 8. Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. 9. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. 10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. 11. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. 12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. 13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. 14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. 15. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek