BSP702 - İNSAN HAREKETİNİN ÖYKÜSÜ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNSAN HAREKETİNİN ÖYKÜSÜ BSP702 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: ödev, sunu  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan 
Dersin amacıBu dersin amacı, insan hareketini ve bütünsel gelişimini tarihsel süreç içerisinde incelemektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dik yürüyüşün özelliklerini açıklar.
  2. 2. İklim değişikliği ve beslenmenin insan hareketinin değişimine olan etkisi açıklar.
  3. 3. Merakın, hareket kültürü ve spor ilişkisini açıklar.
  4. 4. Fiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığını açıklar.
  5. 5. Beden eğitimi ve spor alanına ilişkin eleştirel düşünme geliştirir.
Dersin içeriği1. Dik yürüyüş.
2. İklim değişikliği, beslenme ve insan hareketinin ilişkisi.
3. Bütünsel gelişim, merak ve kültür.
4. Fiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık).
5. Eleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi. 
Kaynaklar1. Alpman, C. (1972). Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
2. Daesen, JS. (2018). Evolution of locomotor rhythms. CellPress Reviews, 41(10) 648-651.
3. Erdemli, A. (2008). Spor Yapan İnsan. İstanbul: e Yayınları.
4. Furley, P. (2019). What modern sports competitions can tell us about human natüre. Association for Psychological Science, 14(2) 138-155.
5. Kretchmar, RS., Dyreson, M., Llewellyn, MP. & Gleaves, J. (2017). History and Philosoph of Sport and Physicasl Activity. US: Human Kinetics, Inc.
6. Lieberman, DE. (2013). İnsan Vücudunun Öyküsü. İstanbul: 2013.
7. Lovejoy, CO. (1988). Evolution of human walking. Scientific American, 118-125 (Downloaded from 176.88.94.79 on Tue, 10 Sep 2019).
8. Mechikoss, R. (2009). A History and Philosophy of Sport and Physical Education: From Ancient Civilizations to the Modern World. Boston: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences.
9. Paul, R. Ve Elder, L. (2013). Kritik Düşünce. Ankara: Nobel.
10. Roch, NT., Venkadesan, M., Rainbow, MJ & Lieberman, DE. (2013). Elastik energy storage in the shoulder and evolution of high-speed throwing in homo, Nature, 498(7455), 483-486.
11. Rytherford, A. 2017). Bugüne Dek Yaşamış Herkesin Kısa Bir Tarihi. İstanbul: İndigo Kitap.
12. Smith-Harcourt, WEH & Aiello, L. (2004). Fossils, feet and the evolution of human bipedal locomotion. Journal of Anatomical Society of Great Britain and Irelan, 204, 403-416.
13. Vaughan, CL. (2003). Theories of bipedal walking: an odyssey. Journal of Biomechanics, 36, 513-523.
14. Zeigler, EF. (2010). Philosophy of Physical Activity Education (Including Educational Sport). USA: Trafford Publishing. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar
2. HaftaDik yürüyüş
3. HaftaDik yürüyüş
4. Haftaİklim değişikliği, beslenme ve insan hareketinin ilişkisi
5. HaftaBütünsel gelişim, merak ve kültür
6. HaftaBütünsel gelişim, merak ve kültür.
7. HaftaBütünsel gelişim, merak ve kültür
8. HaftaAra sınav
9. HaftaFiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık)
10. HaftaFiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık)
11. HaftaEleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi
12. HaftaEleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi
13. HaftaÖdev/Sunu
14. HaftaÖdev/Sunu
15. HaftaPreparation to Final exam
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13838
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü31146250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir. X   
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir.   X 
5. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.   X 
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. X   
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.    X
8. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.  X  
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.    X
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.    X
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.   X 
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. X   
14. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek