BSP799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | BSP799 | 4. Yarıyıl | 0 | 4 | 2 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Kendi kendine öğrenme/danışman görüşmesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma | |||||
Kaynaklar | İlgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi |
2. Hafta | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması |
3. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
4. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
5. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
6. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
7. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
8. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
9. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
10. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
11. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
12. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
13. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
14. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 1 | 100 | 100 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | X | ||||
5. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
8. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | ||||
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek