BSP609 - SPOR SOSYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SPOR SOSYOLOJİSİ BSP609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Alan çalışması, Proje sunumu  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim üyesi Pınar Öztürk 
Dersin amacıBu dersin amacı sporun sosyolojik analizini yapmak ve spor sosyolojisi kuramlarını ve uygulamalarını anlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sporun sosyal ve kültürel boyutlarını anlar.
  2. Spor sosyolojisinden kuramları bilir ve uygular.
  3. Spor sosyolojisindeki araştırma yöntemlerini bilir.
  4. Sporun toplumsal cinsiyet analizini yapabilir.
  5. Sporun toplumsal sınıf analizini yapabilir.
  6. Spor ve sosyalizasyon ilişkisini anlar.
  7. Sporda farklı farklı kimliklerin deneyimlerini öğrenir.
  8. Spor sosyolojisi alan yazınındaki yeni yaklaşımları analiz edebilir.
Dersin içeriğiSpor sosyolojisi kuramları, spor ve toplumsal cinsiyet, spor ve toplumsal sınıf, spor ve medya, spor ve sosyalleşme, spor ve kimlik/topluluk, spor sosyolojisinde yeni yaklaşımlar  
KaynaklarElias, N., & Dunning, E. (1986). Quest for excitement sport and leisure in the civilizing process. London: Basic Blackwell
Giddens, A. (2001). Sociology. Cambridge: Polity Press.
Giulianotti, R. (2005). Sport a critical sociology. London: Polity Press.
Giulianotti, R. (Ed). (2015).Routledge handbook of the sociology of sport. Oxon: Routledge
Giulianotti, R. (2004). Sport and modern social theorists. Hampshire: Palgrave.
Hargreaves, J. (1982). Sport, Culture and ideology. London: Routledge.
Maguire, J. & Young, K. (2002). Theory, sport and society. UK: Elsevier Science 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSpor sosyolojisine giriş
2. HaftaSpor sosyolojisi kuramları
3. HaftaSpor sosyolojisi kuramları
4. HaftaSpor ve toplumsal sınıf
5. HaftaSpor ve toplumsal cinsiyet
6. HaftaSpor ve medya
- Sunum
7. HaftaSpor ve medya: alan çalışması
8. HaftaSpor ve kimlik/topluluk
- Sunum
9. HaftaSpor ve kimlik/topluluk: alan çalışması
10. HaftaSpor ve şiddet
11. HaftaSpor ve sosyalleşme
12. HaftaSpor sosyolojisinde araştırma yöntemleri
13. HaftaSpor sosyolojisinde güncel araştırma yaklaşımları
14. HaftaSpor sosyolojisinde güncel araştırma yaklaşımları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması220
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması22040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü3388240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. 2. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.  X  
3. 3. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.    X
4. 4. Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır    X
5. 5. Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
6. 6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.    X
7. 7. Beden eğitimi ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.  X  
8. 8. Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.    X
9. 9. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
10. 10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
11. 11. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.    X
12. 12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. 13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.    X
14. 14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
15. 15. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek