BSP609 - SPOR SOSYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR SOSYOLOJİSİ | BSP609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Alan çalışması, Proje sunumu | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim üyesi Pınar Öztürk | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı sporun sosyolojik analizini yapmak ve spor sosyolojisi kuramlarını ve uygulamalarını anlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Spor sosyolojisi kuramları, spor ve toplumsal cinsiyet, spor ve toplumsal sınıf, spor ve medya, spor ve sosyalleşme, spor ve kimlik/topluluk, spor sosyolojisinde yeni yaklaşımlar | |||||
Kaynaklar | Elias, N., & Dunning, E. (1986). Quest for excitement sport and leisure in the civilizing process. London: Basic Blackwell Giddens, A. (2001). Sociology. Cambridge: Polity Press. Giulianotti, R. (2005). Sport a critical sociology. London: Polity Press. Giulianotti, R. (Ed). (2015).Routledge handbook of the sociology of sport. Oxon: Routledge Giulianotti, R. (2004). Sport and modern social theorists. Hampshire: Palgrave. Hargreaves, J. (1982). Sport, Culture and ideology. London: Routledge. Maguire, J. & Young, K. (2002). Theory, sport and society. UK: Elsevier Science |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Spor sosyolojisine giriş |
2. Hafta | Spor sosyolojisi kuramları |
3. Hafta | Spor sosyolojisi kuramları |
4. Hafta | Spor ve toplumsal sınıf |
5. Hafta | Spor ve toplumsal cinsiyet |
6. Hafta | Spor ve medya - Sunum |
7. Hafta | Spor ve medya: alan çalışması |
8. Hafta | Spor ve kimlik/topluluk - Sunum |
9. Hafta | Spor ve kimlik/topluluk: alan çalışması |
10. Hafta | Spor ve şiddet |
11. Hafta | Spor ve sosyalleşme |
12. Hafta | Spor sosyolojisinde araştırma yöntemleri |
13. Hafta | Spor sosyolojisinde güncel araştırma yaklaşımları |
14. Hafta | Spor sosyolojisinde güncel araştırma yaklaşımları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 33 | 88 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. 2. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. 3. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. 4. Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. 5. Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. 6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. 7. Beden eğitimi ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. 8. Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. 9. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. 10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. 11. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. 12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. 13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. 14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. 15. Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek