BIN704 - ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ BIN704 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve Öğretim görevlileri 
Dersin amacıBu dersin amacı doktora öğrencilerine Biyoinformatik konusunda araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma yapma becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin diğer bir amacı da doktora öğrencisinin belirli bir araştırma alanında derinliğine araştırma yapma yeteneğini ve o konuda makale yazma becerisin kazanması hedeflenmiştir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Biyoinformatik konusunda araştırma yöntemlerini öğrenecek ve Biyoinformatik konularında araştırma yapma becerileri kazanacaktır.
  2. Biyoinformatik konusunda bir deneyin nasıl yapılacağı ve sonuçların diğer çalışmaların sonuçları ile nasıl karşılaştırılması konusunda akademik beceriler kazanacaktır.
  3. Akademik çalışmaları sırasında zaman yönetimini nasıl yapması gerektiği konusunda beceriler kazanacaktır.
  4. Biyoinformatik konusunda belirli bir araştırma alanında derinliğine araştırma yapma yeteneğini ve o konuda makale yazma becerisini kazanacaktır.
Dersin içeriğiDoktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri
Ders zaman yönetimi
Yazma ve sunum yetenekleri
Deney tasarımı ve planlaması
Makale yazılımı
Makale sunumu 
KaynaklarThe Unwritten Rules of Phd Research, Gordon Rugg & Marian Petre, Open Universty Press, 2004.
Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Patricia A. Gosling & Bart D. Noordam, Springer, 2006
Authoring a PhD Thesis: How to Plan, Draft, Write and Finish a Doctoral Dissertation, Patrick Dunleavy, Palgrave Macmillan, 2003.
How To Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition, Robert A. Day, Oryx Press, 1998. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaDoktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri
3. HaftaDoktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri: Örnek olay incelemesi
4. HaftaDers zaman yönetimi
5. HaftaDers zaman yönetimi: Örnek olay incelemesi
6. HaftaYazma ve sunum yetenekleri
7. HaftaYazma ve sunum yetenekleri: Örnek olay incelemesi
8. HaftaDeney tasarımı ve planlaması
9. HaftaDeney tasarımı ve planlaması: Örnek olay incelemesi
10. HaftaMakale yazılımı
11. HaftaMakale yazılımı: Örnek olay incelemesi
12. HaftaMakale sunumu
13. HaftaMakale sunumu: Örnek olay incelemesi
14. HaftaMakale sunumu: Örnek olay incelemesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3150210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Science Direct, PubMed, ISI gibi elektronik veri tabanlarını, basılı kitap ve süreli yayınları amacına yönelik olarak kullanabilmelidir.   X 
2. Temel biyoinformatik analiz yöntemlerini bilecek ve araştırmalarda uygun şekilde kullanacaktır.  X  
3. Biyoinformatik disiplinler arası bir bilim olduğundan, grup çalışma düzenine uyum sağlayabilecek ve diğer kişiler ile iyi iletişim kurabilecek, onların sorunlarını anlayabilecektir.    X
4. Internet kullanımı, alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve istediği bilgiye ulaşabilecek düzeyde olmalı, kütüphane kaynaklarına erişimi ise üst düzeyde olmalıdır.    X
5. Teknik-bilimsel gelişimi için ders projeleri hazırlayacak, seminerler ve genaraştırma analizler için danışmanlık hizmetleri verecek, makale tartışması, kongre ve kurslara katılacaktır.   X 
6. Güncel gelişmelerin etkisini kendi araştırma konusu dışında da gözleyebilecektir.   X 
7. R, Phyton, Linux gibi programa dilleri ve Bioconductor, BLAST, PLINK, GATK gibi biyoinformatik programları kullanabilecektir. Temel programcılık mantığını bilecektir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek