BIN704 - ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ | BIN704 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve Öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerine Biyoinformatik konusunda araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma yapma becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin diğer bir amacı da doktora öğrencisinin belirli bir araştırma alanında derinliğine araştırma yapma yeteneğini ve o konuda makale yazma becerisin kazanması hedeflenmiştir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri Ders zaman yönetimi Yazma ve sunum yetenekleri Deney tasarımı ve planlaması Makale yazılımı Makale sunumu | |||||
Kaynaklar | The Unwritten Rules of Phd Research, Gordon Rugg & Marian Petre, Open Universty Press, 2004. Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Patricia A. Gosling & Bart D. Noordam, Springer, 2006 Authoring a PhD Thesis: How to Plan, Draft, Write and Finish a Doctoral Dissertation, Patrick Dunleavy, Palgrave Macmillan, 2003. How To Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition, Robert A. Day, Oryx Press, 1998. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Doktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri |
3. Hafta | Doktora eğitimi için temel araştırma ve çalışma yetenekleri: Örnek olay incelemesi |
4. Hafta | Ders zaman yönetimi |
5. Hafta | Ders zaman yönetimi: Örnek olay incelemesi |
6. Hafta | Yazma ve sunum yetenekleri |
7. Hafta | Yazma ve sunum yetenekleri: Örnek olay incelemesi |
8. Hafta | Deney tasarımı ve planlaması |
9. Hafta | Deney tasarımı ve planlaması: Örnek olay incelemesi |
10. Hafta | Makale yazılımı |
11. Hafta | Makale yazılımı: Örnek olay incelemesi |
12. Hafta | Makale sunumu |
13. Hafta | Makale sunumu: Örnek olay incelemesi |
14. Hafta | Makale sunumu: Örnek olay incelemesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 31 | 50 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Science Direct, PubMed, ISI gibi elektronik veri tabanlarını, basılı kitap ve süreli yayınları amacına yönelik olarak kullanabilmelidir. | X | ||||
2. Temel biyoinformatik analiz yöntemlerini bilecek ve araştırmalarda uygun şekilde kullanacaktır. | X | ||||
3. Biyoinformatik disiplinler arası bir bilim olduğundan, grup çalışma düzenine uyum sağlayabilecek ve diğer kişiler ile iyi iletişim kurabilecek, onların sorunlarını anlayabilecektir. | X | ||||
4. Internet kullanımı, alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve istediği bilgiye ulaşabilecek düzeyde olmalı, kütüphane kaynaklarına erişimi ise üst düzeyde olmalıdır. | X | ||||
5. Teknik-bilimsel gelişimi için ders projeleri hazırlayacak, seminerler ve genaraştırma analizler için danışmanlık hizmetleri verecek, makale tartışması, kongre ve kurslara katılacaktır. | X | ||||
6. Güncel gelişmelerin etkisini kendi araştırma konusu dışında da gözleyebilecektir. | X | ||||
7. R, Phyton, Linux gibi programa dilleri ve Bioconductor, BLAST, PLINK, GATK gibi biyoinformatik programları kullanabilecektir. Temel programcılık mantığını bilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek