FBÖ665 - OKUL DIŞI ALANLARDA FEN ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKUL DIŞI ALANLARDA FEN ÖĞRETİMİ | FBÖ665 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Meral Hakverdi Can | |||||
Dersin amacı | İnformal Öğrenme ortamlarının öğretimdeki yerleri hakkında bilgi sahibi olmanın yanında, bu ortamlarda yapılan örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnformal Öğrenme konusunda temel kavramlar. Yaygın öğretim kurumlarının fen öğretiminde kullanılmasının önemi. Eğitsel amaçlı gezi türleri; Bilim ve teknoloji müzeleri, botanik parklar, milli parklar, jeoparklar, arboretumlar, hayvanat bahçeleri ve bilim merkezlerindeki öğretim yöntemleri. Geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarının hazırlanması ilkeleri. Kentsel ve kırsal bölgelerdeki yaygın öğretim alanları; okul bahçesinin yaygın öğretim alanı olarak tasarlanması ve bu tür çalışmaların değerlendirilmesinde hangi yeni yaklaşımların nasıl daha etkin kullanılabileceği. | |||||
Kaynaklar | Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık. Gilbertson, K., Bates, T., Mclaughlin, T. ve Ewert, A. (2006). Outdoor Education, Methods And Stratagies. Human Kinetics. USA. Hammerman D. R., Hammerman W. M. ve Hammerman E. L. (1994). Teaching İn The Outdoors. Interstate Publisher, Inc. USA. Leonardo da Vinci, (2006) Da Vinci?nin Not Defteri, Çev:Kasım Doğan, Sibel Talay (ed.) Lucas, Linke, ve Sedgwick, (1979). School Children? Criteria For Alive. A Content Analysis Approach. Journal Of Psychology, 103, 103-111. Marshdoyle, Boyman, ve Mullins (1981). Evaluating Programmatic Use Of A Community Resource The Zoo. Journal Of Environmental Education, 13 (4), 19-26. Sherwood (1986). Live vs. Dried: Using Live Animals In The Classrom. Aazpa. SRA (1998) Art Connections, Level K, Art Across the Curriculum, SRA McGraw-Hill Trowbridge ve Mintzes (1985). Students Alternative Conceptions Of Animals And Animal Classification. School Science And Mathematics 85(4), 304-316. Tunnicliffe S. D. (1994). Why Do Teachers Arrange To Visit Zoos With Their Students International Zoo News, 41(5), 4-13. Tamir ve Sever, (1980). Students Attitudes Toward The Use Of Animals In Biology Teacher. The American Biology Teacher, 42(2), 100-109. Warrick, K.C. (2001) Art Across the curriculum: Exploring fine art with cross-curricular connections, Good Apple İlgili Diğer Güncel Makale Ve Kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Amacı hakkında öğrencilerle görüşme |
2. Hafta | Okul dışı alanlarda verilecek fen öğretiminin felsefesi, amacı ve hedefleri; |
3. Hafta | Fen eğitiminde kullanılabilecek okul dışı alanların çeşitleri |
4. Hafta | Eğitsel amaçlı gezi türleri |
5. Hafta | Gezi esnasındaki katılımcıların psikolojisi, davranışları, tutumları ve yönetimi |
6. Hafta | Okul dışı öğretim alanlarında bulunan aktif, pasif sergilerin ve boş alanların değerlendirilmesi |
7. Hafta | Geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarının hazırlanması ilkeleri |
8. Hafta | Geziden önce, gezi süresince ve gezi sonrasında kullanılmak üzere kullanılacak çalışma kağıtlarının hazırlanması ilkeleri |
9. Hafta | Okul dışı bir alanın fen öğretimine uygun olarak tasarlanması ilkeleri |
10. Hafta | Okul dışı bir alanın fen öğretimine uygun olarak tasarlanması ilkeleri |
11. Hafta | Kentsel ve kırsal bölgelerdeki okul dışı öğretim alanları |
12. Hafta | Okul bahçesinin, okul dışı öğretim alanı olarak tasarlanması |
13. Hafta | Okul bahçesinin, okul dışı öğretim alanı olarak tasarlanması |
14. Hafta | Tasarlanan okul bahçesinin sunumu |
15. Hafta | Dönemin Değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 10 | 40 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 37 | 37 | 188 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili üst düzey mesleki alan bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen bilimi felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
4. Fen Bilimleri eğitimi alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder. | X | ||||
5. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, fen programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak; en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
6. İlköğretim düzeyinde, fen bilimleri öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bu problemlerin çözümünde eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve öneminin bilinciyle alanında yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve karşılaştırmalı çalışmaları bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilir. | X | ||||
8. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | X | ||||
9. Bilim insanları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri çevresine aktarmada örnek olur. | X | ||||
10. Fen, teknoloji, toplum ve çevre alanları arasındaki etkileşimlerin bilinciyle bu alanlardaki gelişmeleri ve bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek