FBÖ651 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | FBÖ651 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sinan Erten | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere araştırma teknikleri ve sunumlar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim alanında kullanılan veri tabanları ve bu veri tabanlarını kullanarak araştırma yapma stratejileri, bilimsel makale yazım teknik ve stratejileri, belirlenen konular üzerinde gerekli araştırmaların yapılarak sunumu, ve misafir konuşmacıların katılımı ile gerçekleşecek sunum ve tartışmalar ders kapsamını oluşturmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Bortz, J. (1993). Statistik für Sozialwissenschaftler.Springer- Lehrbuch. Özçelik, D.A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM yaıyıları. Baykul, Y. (200). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. OSYM yayınları Kuş, E. (2007). Nicel ? Nitel araştırma Teknikleri. Anı Yayınevii. Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Pegem Akademi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma tekniklerine giriş |
2. Hafta | Araştırma tekniklerine ait örnek makaleler |
3. Hafta | Veri tabanları |
4. Hafta | Veritabanlarından makaleler derleme |
5. Hafta | Veritabanlarından makaleler derleme |
6. Hafta | Sunum örnekleri |
7. Hafta | Misafir araştırmacının sunumu |
8. Hafta | Muhtemel tez konularının tespiti |
9. Hafta | Tez konularına ait literatür taraması |
10. Hafta | Tez konularındaki araştırma teknikleri |
11. Hafta | Tez konularındaki araştırma teknikleri |
12. Hafta | Fen Bilgisi yayınlanmış tezlerin gruplara göre taranması |
13. Hafta | Taranmış tezlerin özet sunumu |
14. Hafta | Genel tekrar, Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 57 | 186 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili üst düzey mesleki alan bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen bilimi felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
4. Fen Bilimleri eğitimi alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder. | X | ||||
5. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, fen programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak; en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
6. İlköğretim düzeyinde, fen bilimleri öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bu problemlerin çözümünde eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve öneminin bilinciyle alanında yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve karşılaştırmalı çalışmaları bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilir. | X | ||||
8. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | X | ||||
9. Bilim insanları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri çevresine aktarmada örnek olur. | X | ||||
10. Fen, teknoloji, toplum ve çevre alanları arasındaki etkileşimlerin bilinciyle bu alanlardaki gelişmeleri ve bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek