FBÖ651 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER FBÖ651 2. Yarıyıl 0 2 0 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Sinan Erten  
Dersin amacıÖğrencilere araştırma teknikleri ve sunumlar 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimsel araştırmalarla ilgili temel kavramları açıklar.
  2. Bilimsel araştırma süreçlerinin tarihçesini açıklayabilir.
  3. Bilimsel makale yazım tekniklerinin özelliklerini açıklayabilir.
  4. Bilimsel çalışmalara ulaşmak için gerekli donanım ve yazılımları kullanabilir.
  5. Yüksek lisans ve doktora tez önerilerini hazırlayabilir.
Dersin içeriğiEğitim alanında kullanılan veri tabanları ve bu veri tabanlarını kullanarak araştırma yapma stratejileri, bilimsel makale yazım teknik ve stratejileri, belirlenen konular üzerinde gerekli araştırmaların yapılarak sunumu, ve misafir konuşmacıların katılımı ile gerçekleşecek sunum ve tartışmalar ders kapsamını oluşturmaktadır.  
KaynaklarBortz, J. (1993). Statistik für Sozialwissenschaftler.Springer- Lehrbuch.
Özçelik, D.A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM yaıyıları.
Baykul, Y. (200). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. OSYM yayınları
Kuş, E. (2007). Nicel ? Nitel araştırma Teknikleri. Anı Yayınevii.
Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Pegem Akademi. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma tekniklerine giriş
2. HaftaAraştırma tekniklerine ait örnek makaleler
3. HaftaVeri tabanları
4. HaftaVeritabanlarından makaleler derleme
5. HaftaVeritabanlarından makaleler derleme
6. HaftaSunum örnekleri
7. HaftaMisafir araştırmacının sunumu
8. HaftaMuhtemel tez konularının tespiti
9. HaftaTez konularına ait literatür taraması
10. HaftaTez konularındaki araştırma teknikleri
11. HaftaTez konularındaki araştırma teknikleri
12. HaftaFen Bilgisi yayınlanmış tezlerin gruplara göre taranması
13. HaftaTaranmış tezlerin özet sunumu
14. HaftaGenel tekrar, Genel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum240
Projeler00
Seminer240
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama31030
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3057186

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili üst düzey mesleki alan bilgisine sahiptir.   X 
2. Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen bilimi felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.  X  
3. Bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.    X
4. Fen Bilimleri eğitimi alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder.    X
5. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, fen programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak; en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.  X  
6. İlköğretim düzeyinde, fen bilimleri öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bu problemlerin çözümünde eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır.   X 
7. Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve öneminin bilinciyle alanında yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve karşılaştırmalı çalışmaları bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilir.    X
8. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.X    
9. Bilim insanları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri çevresine aktarmada örnek olur.    X
10. Fen, teknoloji, toplum ve çevre alanları arasındaki etkileşimlerin bilinciyle bu alanlardaki gelişmeleri ve bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek