USÖ611 - ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ | USÖ611 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | ||||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrenme kuramları (Davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar) |
2. Hafta | Gelişim kuramları (Fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, Ahlak gelişimi, kişilik gelişimi) |
3. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen faktörler: Öğrenen nitelikleri, içerik özellikleri, öğretim etkinlikleri, Öğretimin planlanmasında ön hazırlık: Öğrenci özellikleri, Konu alanının özellikleri, Çevresel faktörler |
4. Hafta | Öğretim sürecinin planlanması (aşamaları vb.), Öğrenme Ürünleri ve Öğretimi: Kavramlar, olgular, ilkeler ve kurallar |
5. Hafta | Öğrenme stilleri ve Öğrenme stratejilerinin öğretime yansımaları, Üstbiliş (metacognition) stratejilerinin öğretimi, özdüzenleme becerileri |
6. Hafta | Özel gereksinimli öğrencilerin eğitimi (bireyselleştirilmiş öğretim), kaynaştırma eğitimi |
7. Hafta | Öğretim sürecinin değerlendirilmesi: Gözlemler, görüşmeler, öz değerlendirme, akran değerlendirme, Portfolyolar, rubrikler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Uygulama örnekleri: Yaratıcı drama, Buluş yoluyla öğretim, Örnek olay yöntemi |
10. Hafta | Uygulama örnekleri: Altı şapkalı düşünme tekniği, Beyin fırtınası, İşbirlikli öğrenme |
11. Hafta | Uygulama örnekleri: Gösterip yaptırma yöntemi, Demonstrasyon, Deney, Gezi (sınıf dışı etkinlikler) |
12. Hafta | Uygulama örnekleri: Proje tekniği (Proje tabanlı öğrenme), Soru-cevap tekniği, Ev ödevleri |
13. Hafta | Karşılaştırmalı Eğitim Örnekleri (Video, senaryo) |
14. Hafta | Karşılaştırmalı Eğitim Örnekleri (Video, senaryo) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek