OLC613 - OKULLARDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKULLARDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI OLC613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseOLC 607
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliUzaktan Eğitim 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Burcu ATAR, Yrd. Doç. Dr. Derya ÇOBANOĞLU AKTAN 
Dersin amacıGeleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerini saptamak, belirli kazanımlarla ilgili davranışları ölçmek amacıyla geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçları hazırlayabilmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının avantajlarını ve dezavantajlarını bilerek amacına uygun olanı/olanları kullanır.
  2. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından elde ettiği sonuçları birlikte kullanır.
Dersin içeriğiGeleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özelliklerinin belirlenmesi. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırma. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme sonuçlarının birlikte kullanılması. Tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Tamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama sonuçlarını rapor etme. 
KaynaklarKutlu, Ö., Doğan, C. D. & Karakaya, İ. (2009). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Pegema yayınları: Ankara.
Berberoğlu, G. (2006). Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Morpa yayınları: İstanbul.
Nitko, A. J. (2004). Educational assesment of students. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
Popham, W. J. (2000). Test better, teach better: The instructional role of assessment. ASCD. Virginia, USA.
Popham, J. W. (2000). Modern education measurement. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
Airasian, W. P. (1991). Classroom assessment. McGraw-Hill, Inc.: New York.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖlçme ve değerlendirme ilgili temel kavramlar
2. HaftaGeleneksel ölçme değerlendirme araçları
3. HaftaYazılı yoklamalar, sözlü yoklamalar
4. HaftaKısa cevaplı testler
5. HaftaÇoktan seçmeli testler
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTamamlayıcı ölçme değerlendirme araçları
8. HaftaPerformans değerlendirme
9. HaftaPerformans değerlendirmede kullanılan dereceli puanlama anahtar türleri
10. HaftaGelişim dosyası ve türleri
11. HaftaGelişim dosyası oluşturma süreci
12. HaftaÖz-akran-grup değerlendirme
13. HaftaGeleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarında okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
14. HaftaTamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaProje teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması25
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler10
Seminer130
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)51890
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü2391202

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.    X 
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.     X
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.  X  
4. Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.X    
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.    X
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.X    
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.   X 
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. X   
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.   X 
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek