OLC613 - OKULLARDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI | OLC613 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | OLC 607 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Burcu ATAR, Yrd. Doç. Dr. Derya ÇOBANOĞLU AKTAN | |||||
Dersin amacı | Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerini saptamak, belirli kazanımlarla ilgili davranışları ölçmek amacıyla geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçları hazırlayabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özelliklerinin belirlenmesi. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırma. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme sonuçlarının birlikte kullanılması. Tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Tamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama sonuçlarını rapor etme. | |||||
Kaynaklar | Kutlu, Ö., Doğan, C. D. & Karakaya, İ. (2009). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Pegema yayınları: Ankara. Berberoğlu, G. (2006). Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Morpa yayınları: İstanbul. Nitko, A. J. (2004). Educational assesment of students. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Popham, W. J. (2000). Test better, teach better: The instructional role of assessment. ASCD. Virginia, USA. Popham, J. W. (2000). Modern education measurement. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. Airasian, W. P. (1991). Classroom assessment. McGraw-Hill, Inc.: New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ölçme ve değerlendirme ilgili temel kavramlar |
2. Hafta | Geleneksel ölçme değerlendirme araçları |
3. Hafta | Yazılı yoklamalar, sözlü yoklamalar |
4. Hafta | Kısa cevaplı testler |
5. Hafta | Çoktan seçmeli testler |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Tamamlayıcı ölçme değerlendirme araçları |
8. Hafta | Performans değerlendirme |
9. Hafta | Performans değerlendirmede kullanılan dereceli puanlama anahtar türleri |
10. Hafta | Gelişim dosyası ve türleri |
11. Hafta | Gelişim dosyası oluşturma süreci |
12. Hafta | Öz-akran-grup değerlendirme |
13. Hafta | Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarında okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri |
14. Hafta | Tamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Proje teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 5 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 18 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 23 | 91 | 202 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek