FME773 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN BİLGİSİ ve İNANÇLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN BİLGİSİ ve İNANÇLARI | FME773 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı doktora öğrencilerinin etkili bir matematik öğretimi için gerekli öğretmen bilgisi, becerisi ve inançları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğretmen meslek bilgisinin tanımlanması ve ölçülmesinde tarihsel gelişim, matematik öğretmek için gerekli bilgi, beceri ve inançları tanımlayan kuramsal yaklaşımlar, öğretmen bilgi, beceri ve inançlarının ölçümü, matematik eğitiminde hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi. | |||||
Kaynaklar | ? Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G., Content Knowledge For Teaching: What Makes It Special?, Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407, (2008). ? Kulm, G. (2008). Practice in middle grades mathematics. Sense Publishers. Rotterdam/Taipei. ? Leikin, R. and Zazkis, R. (2010). Learning through teaching mathematics. Development of teachers? knowledge and expertise in practice. Springer. ? Rowland, T. and Ruthven, K. (2011) (Eds) Mathematical Knowledge in Teaching. London and New York: Springer. ? Rowland, T., Turner, F., Thwaites, A. and Huckstep, P. (2009) Developing Primary Mathematics Teaching: reflecting on practice with the Knowledge Quartet. London: Sage. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğretmenlik meslek bilgisinin tarihi gelişimi |
2. Hafta | Öğretmen bilgisi: Kuramsal çerçeveler (Shulman, Grossman, vd.) |
3. Hafta | Matematik öğretme bilgisi modelleri (Ball, Rowland, vd.) |
4. Hafta | Konu alan bilgisi ve gelişimi |
5. Hafta | Öğrenci bilgisi ve gelişimi |
6. Hafta | Öğretim ve ölçme bilgisi ve gelişimi |
7. Hafta | Program bilgisi ve gelişimi |
8. Hafta | Sunumlar (Alan yazın) |
9. Hafta | Öğretmen inançları, beklentileri ve motivasyon |
10. Hafta | Öğretmen bilgisinin gelişiminde sosyal ve kültürel etkenler |
11. Hafta | Öğretmen bilgisinin ölçümü |
12. Hafta | Öğretmen eğitimi |
13. Hafta | Matematik öğretiminde mesleki gelişim modelleri |
14. Hafta | Araştırma önerisi üzerinde çalışma |
15. Hafta | Araştırma önerilerinin sunumu |
16. Hafta | Araştırma önerilerinin sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 90 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 60 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü | 21 | 218 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek