FME773 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN BİLGİSİ ve İNANÇLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN BİLGİSİ ve İNANÇLARI FME773 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıDersin amacı doktora öğrencilerinin etkili bir matematik öğretimi için gerekli öğretmen bilgisi, becerisi ve inançları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. etkili bir matematik öğretimi için gerekli öğretmen bilgi, beceri ve inançları tanımlayabilmeleri,
  2. öğretmen bilgi, beceri ve inançlarını ve gelişimini tanımlayan kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilmeleri ve değerlendirebilmeleri,
  3. öğretmen bilgi, beceri ve inançlarının ölçümüne yönelik farklı yaklaşımları karşılaştırabilmeleri ve değerlendirebilmeleri,
  4. hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi yaklaşımlarını tanımlamaları ve değerlendirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin içeriğiÖğretmen meslek bilgisinin tanımlanması ve ölçülmesinde tarihsel gelişim, matematik öğretmek için gerekli bilgi, beceri ve inançları tanımlayan kuramsal yaklaşımlar, öğretmen bilgi, beceri ve inançlarının ölçümü, matematik eğitiminde hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi. 
Kaynaklar? Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G., Content Knowledge For Teaching: What Makes It Special?, Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407, (2008).
? Kulm, G. (2008). Practice in middle grades mathematics. Sense Publishers. Rotterdam/Taipei.
? Leikin, R. and Zazkis, R. (2010). Learning through teaching mathematics. Development of teachers? knowledge and expertise in practice. Springer.
? Rowland, T. and Ruthven, K. (2011) (Eds) Mathematical Knowledge in Teaching. London and New York: Springer.
? Rowland, T., Turner, F., Thwaites, A. and Huckstep, P. (2009) Developing Primary Mathematics Teaching: reflecting on practice with the Knowledge Quartet. London: Sage.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğretmenlik meslek bilgisinin tarihi gelişimi
2. HaftaÖğretmen bilgisi: Kuramsal çerçeveler (Shulman, Grossman, vd.)
3. HaftaMatematik öğretme bilgisi modelleri (Ball, Rowland, vd.)
4. HaftaKonu alan bilgisi ve gelişimi
5. HaftaÖğrenci bilgisi ve gelişimi
6. HaftaÖğretim ve ölçme bilgisi ve gelişimi
7. HaftaProgram bilgisi ve gelişimi
8. HaftaSunumlar (Alan yazın)
9. HaftaÖğretmen inançları, beklentileri ve motivasyon
10. HaftaÖğretmen bilgisinin gelişiminde sosyal ve kültürel etkenler
11. HaftaÖğretmen bilgisinin ölçümü
12. HaftaÖğretmen eğitimi
13. HaftaMatematik öğretiminde mesleki gelişim modelleri
14. HaftaAraştırma önerisi üzerinde çalışma
15. HaftaAraştırma önerilerinin sunumu
16. HaftaAraştırma önerilerinin sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)150
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama24080
Proje000
Ödevler260120
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi17575
Toplam İş Yükü21218360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.   X 
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.   X 
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek