SBT697 - OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ve SPORA KATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ve SPORA KATI | SBT697 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Emine Çağlar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, okul çağı çocuklarının beden eğitimi ve spora katılımında anahtar rol oynayan psikolojik faktörleri derinlemesine kavratmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders; gençlik sporlarına katılım örüntüleri ve engeller, beden eğitimi ve spora katılımda hür irade kuramı, başarı hedefi kuramı, beden eğitimi ve sporda güdüsel iklim, çocuk ve gençlikte benlik algılarının gelişiminde beden eğitimi ve sporun rolü, beden eğitimi ve gençlik sporlarında yaşam becerileri ve ahlaki gelişim, olumlu gençlik gelişimi yaklaşımında beden eğitimi ve sporun rolü, gençlik sporlarında stres ve tükenmişlik, çocuk ve gençlik sporlarında yüklemlemeler, fiziksel aktiviteye katılımda beden eğitiminin rolü, çocuk ve gençlerde fiziksel aktivite ve sedanter davranışta psikososyal faktörler, spor ve fiziksel aktiviteye katılımda ebeveyn rolünü kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Blankenship, B. (2017). The Psychology of Teaching Physical Education: From Theory to Practice. London: Routledge. Holt, N.L. (Ed.) (2016). Positive Youth Development through Sport. 2nd Edition. London: Routledge Horn T.S., Smith A.L. (Eds.) (2019). Advances in Sport Psychology. 4th edition. Champaign, IL: Human Kinetics Liukkonen, J., Auweele Y.V., Vereijken, B., Alfermann, D., & Theodorakis, Y. (Eds.) (2007). Psychology for Physical Educators: Student in Focus. (2nd edition). Champaign, IL: Human Kinetics. Smith, A., Biddle, S. J. H. (2008). Youth physical activity and sedentary behavior: Challenges and solutions. Champaign, IL: Human Kinetics. Vealey, R. S., & Chase, M. A. (2016). Best practice for youth sport. Champaign, IL: Human Kinetics. Whitehead, J. R. & Corbin, C. B. (1997). Self-esteem in children and youth: The role of sport and physical education. In K. R. Fox (Ed.). The Physical Self: From Motivation to Well-Being. (pp. 175-203). Champaign, IL: Human |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocuk ve gençlerin spora katılım örüntüleri ve engeller |
2. Hafta | Beden eğitimi ve spora katılımda hür irade kuramı |
3. Hafta | Beden eğitimi ve spora katılımda başarı hedefi kuramı |
4. Hafta | Beden eğitimi ve sporda güdüsel iklim |
5. Hafta | Çocuk ve gençlikte benlik algıları: Beden eğitimi ve sporun rolü |
6. Hafta | Beden eğitimi ve gençlik sporlarında yaşam becerileri ve ahlaki gelişim |
7. Hafta | Olumlu gençlik gelişimi (Positive Youth Development) yaklaşımında beden eğitimi ve sporun rolü |
8. Hafta | Çocuk ve gençlerin spora katılımında stres ve tükenmişlik |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Çocuk ve gençlik sporlarında yüklemlemeler |
11. Hafta | Çocuk ve gençlerde fiziksel aktivite ve sedanter davranışta psikososyal faktörler |
12. Hafta | Fiziksel aktiviteye katılımda beden eğitiminin rolü |
13. Hafta | Spor ve fiziksel aktiviteye katılımda ebeveyn rolü |
14. Hafta | Seminer sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Proje | 1 | 48 | 48 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 38 | 109 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek