ÇTL622 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI | ÇTL622 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Karşılaştırmalı edebiyat bilimi kavramını öğrenmek, edebi metinleri karşılaştırma yoluyla incelemek ve Çağdaş Türk edebiyatlarının belli başlı metinlerini biçim, içerik ve fikir yönünden karşılaştırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Karşılaştırmalı edebiyat bilimi, tarihçesi, kuramları, uygulama örneği. Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarından örneklerin; içerik bakımından karşılaştırılması (Sovyet Dönemi, Bağımsızlık Dönemi, Ortak kültürel değerler vs.) ve biçimsel yönden karşılaştırılması (edebi türler bağlamında, roman-hikaye, şiir, tiyatro vs.). | |||||
Kaynaklar | Aytaç, Gürsel (2001). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. Ankara: Say Yayınları Enginün, İnci (1992). Mukayeseli Edebiyat. İstanbul: Dergah Yayınları. Kefeli, Emel (2000). Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri. İstanbul: Kitabevi Yay. Moran, Berna (1981). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları. Çağdaş Türk dünyası edebiyatlarından seçilecek edebi metin örnekleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Kaynakça |
2. Hafta | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Nedir? Kuramlar |
3. Hafta | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Uygulama Örnekleri |
4. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar I: Sovyet Rejiminin İnşası |
5. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar II: II. Dünya Savaşı Dönemi |
6. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar IV: Ortak Kültürel Değerler I (Destansı unsurlar) |
7. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler II (Efsane ve Memoratlar) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler III (Dede Korkut ve diğer tarihi şahsiyetler) |
10. Hafta | Tematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler IV (Hayvan Anlatıları) |
11. Hafta | Biçimsel Karşılaştırmalar I: Anı, Günlük, Süreli Yayın |
12. Hafta | Biçimsel Karşılaştırmalar II: Novella Türü ve Örnekleri |
13. Hafta | Biçimsel Karşılaştırmalar III: Şiir Türü ve Örnekleri |
14. Hafta | Biçimsel Karşılaştırmalar IV: Roman Türü ve Örnekleri |
15. Hafta | Biçimsel Karşılaştırmalar V: Tiyatro Türü ve Örnekleri |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 70 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 175 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 37 | 99 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur. | X | ||||
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur. | X | ||||
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir. | X | ||||
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır. | X | ||||
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır. | X | ||||
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek