ÇTL622 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI ÇTL622 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıKarşılaştırmalı edebiyat bilimi kavramını öğrenmek, edebi metinleri karşılaştırma yoluyla incelemek ve Çağdaş Türk edebiyatlarının belli başlı metinlerini biçim, içerik ve fikir yönünden karşılaştırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci 1. Karşılaştırmalı edebiyat kavramını öğrenir, tanımlar,
  2. 2. Karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları hakkında yürütülen çalışmaları tanır, uygulama örneklerini değerlendirir,
  3. 3. Karşılaştırma yöntemlerini öğrenir,
  4. 4. Çağdaş Türk dünyası edebiyatlarına ait eserleri kendi içlerinde biçim ve içerik yönünden karşılaştırabilir,
  5. 5. Karşılaştırdığı edebi eserlerin ortak ve farklı yönlerini tespit edebilir.
Dersin içeriğiKarşılaştırmalı edebiyat bilimi, tarihçesi, kuramları, uygulama örneği.
Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarından örneklerin; içerik bakımından karşılaştırılması (Sovyet Dönemi, Bağımsızlık Dönemi, Ortak kültürel değerler vs.) ve biçimsel yönden karşılaştırılması (edebi türler bağlamında, roman-hikaye, şiir, tiyatro vs.).
 
KaynaklarAytaç, Gürsel (2001). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. Ankara: Say Yayınları
Enginün, İnci (1992). Mukayeseli Edebiyat. İstanbul: Dergah Yayınları.
Kefeli, Emel (2000). Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri. İstanbul: Kitabevi Yay.
Moran, Berna (1981). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları.
Çağdaş Türk dünyası edebiyatlarından seçilecek edebi metin örnekleri
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Kaynakça
2. HaftaKarşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Nedir? Kuramlar
3. HaftaKarşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Uygulama Örnekleri
4. HaftaTematik Karşılaştırmalar I: Sovyet Rejiminin İnşası
5. HaftaTematik Karşılaştırmalar II: II. Dünya Savaşı Dönemi
6. HaftaTematik Karşılaştırmalar IV: Ortak Kültürel Değerler I (Destansı unsurlar)
7. HaftaTematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler II (Efsane ve Memoratlar)
8. HaftaAra sınav
9. HaftaTematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler III (Dede Korkut ve diğer tarihi şahsiyetler)
10. HaftaTematik Karşılaştırmalar V: Ortak Kültürel Değerler IV (Hayvan Anlatıları)
11. HaftaBiçimsel Karşılaştırmalar I: Anı, Günlük, Süreli Yayın
12. HaftaBiçimsel Karşılaştırmalar II: Novella Türü ve Örnekleri
13. HaftaBiçimsel Karşılaştırmalar III: Şiir Türü ve Örnekleri
14. HaftaBiçimsel Karşılaştırmalar IV: Roman Türü ve Örnekleri
15. HaftaBiçimsel Karşılaştırmalar V: Tiyatro Türü ve Örnekleri
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)2870
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam175
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı145
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı155
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5525
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8648
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3799240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur. X   
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur.    X
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur.    X
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir.    X
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır.    X
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır.    X
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur.    X
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek