TRO712 - TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRT. KURAM ve UYG.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRT. KURAM ve UYG. | TRO712 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Diğer: Aktif öğrenme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kuramsal altyapı ve kapsayıcı Türkçe öğretimi anlayışıyla uygulama örnekleri konusunda bilgi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dil, yabancı dil ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili kavram, kuram, yöntem ve tekniklere ilişkin farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır. Türkçenin yabancı bir dil olarak öğretiminin nasıl yapılabileceği konusuna odaklanılmaktadır. Ders içeriği, etkinlik temelli olup, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlamaya yönelik bireysel ve grup çalışmaları gerçekleştirilecektir. | |||||
Kaynaklar | Yabancılara Türkçe Öğretimi (2013) Grafiker Yayınları 2. Baskı: Ankara. ISBN:978-605-4692-27-9 Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı (2018). Grafiker Yayınları 2. Baskı: Ankara. ISBN: 978-605-4692-50-7 Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi (2015). Ders Kitabı, Anı Yayıncılık: Ankara. ISBN: 978-605-170-067-0 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Isınma-tanışma etkinlikleri ve dil, yabancı dil, ana dili edinimi ile yabancı dil öğrenimi farkını kavratma |
2. Hafta | Yabancı dil öğretimi kuram, yöntem ve tekniklerini tanıtma |
3. Hafta | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili farkındalık oluşturma çalışmaları |
4. Hafta | Farklı ana dillere sahip bireylerle çalışmak için kapsayıcı bakış açısı oluşturma |
5. Hafta | Farklı ana dillere sahip bireylerle çalışmak için kapsayıcı bakış açısı oluşturma |
6. Hafta | Dil öğretiminde yurt içi yurt dışı ortam farkını belirlemeye yönelik etkinlikler |
7. Hafta | Çocuk ve yetişkin arasındaki dil öğrenim farkını ortaya koyma çalışmaları |
8. Hafta | AODÇ ve boyutlarının öğretimi |
9. Hafta | Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin birbirine etkisini inceleme çalışmaları |
10. Hafta | Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin birbirine etkisini inceleme çalışmaları |
11. Hafta | Etkinlik temelli eğitim uygulamalarının özellikleri |
12. Hafta | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için etkinlik uygulama örnekleri |
13. Hafta | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için etkinlik uygulama örnekleri |
14. Hafta | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için etkinlik uygulama örnekleri |
15. Hafta | Genel tekrar ve değerlendirme |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 14 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 40 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 99 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 56 | 168 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 9 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 27 | 68 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | X | ||||
2. 2. Türkçe eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. 3. Türkçe eğitimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | X | ||||
4. 4. Türkçe eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir. | X | ||||
5. 5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
6. 6. Türkçe eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir. | X | ||||
7. 7. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. | X | ||||
8. 8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. 9. Uzman kişiler ile Türkçe eğitimi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | X | ||||
10. 10. Türkçe eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir. | X | ||||
11. 11. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. | X | ||||
12. 12. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek