TRO705 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER TRO705 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu  
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencinin ilgi duyduğu konuda, alan yazın taraması yaparak, araştırdığı kaynaklar doğrultusunda bir seminer konusunu oluşturmasını, bu konu ile ilgi yayınları analiz etmesi ve eleştirel olarak değerlendirmesini ve seçtiği konuyu sunarak bir rapor hâline getirmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; Türkçe Eğitimi ile ilgili bir konuda alan yazın taraması gerçekleştirir; Türkçe Eğitimi ile ilgili bir konuda elde ettiği kaynakları analiz eder ve değerlendirir; Türkçe Eğitimi ile ilgili bir konuda sunu ve rapor oluşturur.
Dersin içeriğiTürkçe Eğitimi ile ilgili konularda bir seminer konusu seçme, alan yazın taraması yapma, bu kaynakları inceleme ve değerlendirme, sunma ve rapor hazırlama.  
KaynaklarAPA. APA Style Publication Mmanual. (6th edition).
Arıkan, R. (200). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. (3. baskı), Ankara: Gazi Kitabevi.
Fraenkel, J. R and Wallen, N. E. (2008). How to Design and Evaluate Research in Education. (7th Ed.). McGraw Hill.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers Hakkında Bilgilendirme
2. HaftaKonu Belirleme
3. HaftaAlan yazın taraması
4. HaftaAlan yazın taraması
5. HaftaAlan yazın taraması
6. HaftaAlan yazın taraması
7. HaftaAnaliz ve değerlendirme
8. HaftaAnaliz ve değerlendirme
9. HaftaAnaliz ve değerlendirme
10. HaftaRapor Hazırlama
11. HaftaRapor Hazırlama
12. HaftaRapor Hazırlama
13. HaftaSunumlar
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1414
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler216
Sunum110
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama22652
Proje000
Ödevler24386
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü47127300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.   X 
2. 2. Türkçe eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.   X 
3. 3. Türkçe eğitimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.    X
4. 4. Türkçe eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir.    X
5. 5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.    X
6. 6. Türkçe eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir.    X 
7. 7. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.    X
8. 8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. 9. Uzman kişiler ile Türkçe eğitimi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.     X
10. 10. Türkçe eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir.    X
11. 11. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir.    X
12. 12. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek