SEP618 - SPOR ve EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNDE ALAN UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR ve EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNDE ALAN UYGULAMALARI | SEP618 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program Mensupları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; spor psikolojisi alanında uygulama becerilerinin geliştirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Süpervizyon altında spor psikolojisi bağlamında bireysel ya da grup süreçlerinin yürütülmesi ve raporlandırılması. | |||||
Kaynaklar | Andersen, M. B. (2005). Sport Psychology in Practice. Champaign IL: Human Kinetic Books. Anshel, M. (1994). Sport Psychology From Theory to Practice. (2.nd.ed.), Scottsdale: Gorsuch Scarisbrick Publ. Bull, S. (2001). Adherence Issues in Sport and Exercise, New York: WILEY. Dosil, J: (2006). The Sport Psychologist Handbook. San Fransisco: John Wiley & SonsInc. Duda, J. L. (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement. Morgantown: Fitness Information Tecn. Inc.Hays, K.F. (2000). Working it out: Using exercise in psychotherapy. Washington. DC: APA. Press.Horn, T.S. (1992). Advances in Sport Psychology. Champaign: Human Kinetics Books.Lidor, R. & Bar-Eli, M. (1999). Sport Psychology: Linking Theory and Practice. Morgantown: Fitness Information Technology.Murpy, S.M. (2012). The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology, Oxford: Oxford University Press. Potrac, P., Gilbert, W. & Denison, J. (2013). Routledge handbook of Sport Coaching. London: Roudle |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması |
2. Hafta | Sporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması |
3. Hafta | Sporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması |
4. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
5. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
8. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
9. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
10. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
11. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
12. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
13. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
14. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
15. Hafta | Süpervizyon Altında Uygulama |
16. Hafta | Genel Sınav (Rapor Teslimi genel sınav yerine geçecektir) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 43 | 41 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | |||||
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |||||
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | |||||
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | |||||
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | |||||
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | |||||
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek