SEP618 - SPOR ve EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNDE ALAN UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SPOR ve EGZERSİZ PSİKOLOJİSİNDE ALAN UYGULAMALARI SEP618 2. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Program Mensupları 
Dersin amacıBu dersin amacı; spor psikolojisi alanında uygulama becerilerinin geliştirilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Spor psikolojisinin alan uygulamalarına ilişkin kuramsal bilgileri özetler.
  2. 2. Performansın psikolojik etmenlerini geliştirmeye yönelik planlar yapar.
  3. 3. İlgili alanda uygulamalar yapar.
  4. 4. Aldığı geribildirimler doğrultusunda geliştirmesi gereken yönlerini düzeltir.
  5. 5. Süreçlere ilişkin raporlar yazar.
Dersin içeriğiSüpervizyon altında spor psikolojisi bağlamında bireysel ya da grup süreçlerinin yürütülmesi ve raporlandırılması.  
KaynaklarAndersen, M. B. (2005). Sport Psychology in Practice. Champaign IL: Human Kinetic Books. Anshel, M. (1994). Sport Psychology From Theory to Practice. (2.nd.ed.), Scottsdale: Gorsuch Scarisbrick Publ. Bull, S. (2001). Adherence Issues in Sport and Exercise, New York: WILEY.
Dosil, J: (2006). The Sport Psychologist Handbook. San Fransisco: John Wiley & SonsInc. Duda, J. L. (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement. Morgantown: Fitness Information Tecn. Inc.Hays, K.F. (2000). Working it out: Using exercise in psychotherapy. Washington. DC: APA. Press.Horn, T.S. (1992). Advances in Sport Psychology. Champaign: Human Kinetics Books.Lidor, R. & Bar-Eli, M. (1999). Sport Psychology: Linking Theory and Practice. Morgantown: Fitness Information Technology.Murpy, S.M. (2012). The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology, Oxford: Oxford University Press. Potrac, P., Gilbert, W. & Denison, J. (2013). Routledge handbook of Sport Coaching. London: Roudle 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması
2. HaftaSporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması
3. HaftaSporsal Performansta Psikolojik Etmenlerin İlişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması
4. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
5. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
6. HaftaAra sınav
7. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
8. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
9. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
10. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
11. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
12. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
13. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
14. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
15. HaftaSüpervizyon Altında Uygulama
16. HaftaGenel Sınav (Rapor Teslimi genel sınav yerine geçecektir)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1430
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar215
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama10330
Proje000
Ödevler2714
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü4341150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X 
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar.    X
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.   X 
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır     
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.     
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.     
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.     
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.     
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.   X 
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.     
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.   X 
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.     
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.     
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek