SEP616 - SPORDA SOSYAL PSİKOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPORDA SOSYAL PSİKOLOJİ | SEP616 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program Mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, egzersiz davranışını ve spor alanında yer alan tüm aktörlerin davranışlarını sosyal psikoloji kuramları bağlamında açıklamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, egzersiz ve sporun sosyal biliş, sosyal algı, saldırganlık, liderlik ve karar verme mekanizmaları alan yazını ile ele alınmasını içerir. | |||||
Kaynaklar | Bar-Eli, M., Plessner, H., & Raab, M. (2011). Judgement, Decision Making and Success in Sport. Oxford: Wiley-Blackwell. Hagger, M. & Chatzisarantis (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Londra: Open University Press. Knowles, A., Shanmugam, V., & Lorimer, R. (2015). Social Psychology in Sport & Exercise. Londra: Palgrave-MacMillan. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sosyal psikoloji alanının tanıtımı |
2. Hafta | Egzersiz davranışını açıklayan sosyal biliş kuramları |
3. Hafta | Egzersiz davranışının açıklanmasında benlik kuramları |
4. Hafta | Egzersiz davranışı ve karar verme mekanizmaları |
5. Hafta | Sporda motivasyon |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Oyuncuların motivasyonlarının arttırılmasında uygulamalı sosyal psikoloji |
8. Hafta | Sporcuların duygu denetleme mekanizmaları ve başarı |
9. Hafta | Sporda saldırganlık |
10. Hafta | Sporda saldırganlık (devam) |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Takım sporlarında grup dinamikleri ve liderlik |
13. Hafta | Hakem davranışlarının incelenmesi |
14. Hafta | Teknik direktörlerin liderlik alan yazını bağlamında incelenmesi |
15. Hafta | Performansa yönelik bilişsel kestirmeler |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 30 | 2 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 48 | 53 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | |||||
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |||||
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | |||||
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | X | ||||
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek