SEP600_01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR SEP600_01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek lisans derslerini başarıyla tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Program Mensupları 
Dersin amacıDersin amacı yüksek lisans tezini bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak yürütmek ve tamamlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Yüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
  2. ? Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenler, veri toplama aracını geliştirir.
  3. ? Araştırma verilerini toplar.
  4. ? Verileri analiz eder.
  5. ? Araştırma bulgularını tablolaştırır ve yorumlar.
  6. ? Araştırma bulgularından sonuç çıkarır ve önerilerde bulunur.
  7. ? Araştırmayı bilimsel yazım formatında yazar ve savunur.
Dersin içeriğiDers yüksek lisans tez konusunun belirlenmesini, ilgili konuda literatür araştırması yapılmasını, verilerin toplanmasını, analizini ve tez yazımını içerir. 
KaynaklarYüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
2. HaftaYüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
3. HaftaYüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
4. HaftaYüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
5. HaftaYüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
6. HaftaYüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
7. HaftaYüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
8. HaftaYüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
9. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
12. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
13. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
14. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
15. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
16. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1011110
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1620320
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1620320
Sunum / Seminer Hazırlama91090
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü6565896

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.     X
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar.    X
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.    X
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır    X
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.    X
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.    X
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.     
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.    X
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.    X
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.     
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek