ÖYE718 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEG.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEG. ÖYE718 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri, özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamalarının avantaj ve dezavantajlarını tanıtıp, artırılmış ve sanal gerçeklik, düşünebilen oyuncaklar (siftable), Haptic Teknolojisi, Surface bilgisayarları ve internet tabanlı öğrenme gibi farklı teknolojik uygulamaları göstermek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensiplerini bilir
  2. Öğrenci özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamalarının avantaj ve dezavantajlarını değerlendirir.
  3. Öğrenci özel yetenekliler eğitimindeki öğretme problemlerine teknolojik çözümler önerir.
  4. Öğrenci artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik, düşünebilen oyuncaklar (siftable), Haptic Teknolojisi, Surface bilgisayarları ve internet tabanlı öğrenme gibi farklı teknolojik uygulamaları bilir.
Dersin içeriğiÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri; Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamalarının avantaj ve dezavantajları; Siftable, Haptic Teknolojisi; Surface bilgisayarları; İnternet tabanlı öğrenme  
KaynaklarJhurree, V. (2005). Technology integration in education in developing countries: Guidelines to policy makers. International Education Journal, 6(4), 467-483.
Keengwe, J., Onchwari, G., & Wachira, P. (2008). Computer technology integration and student learning: Barriers and promise. Journal of science education and technology, 17(6), 560-565.
Baytak, A., Tarman, B., & Ayas, C. (2011). Experiencing technology integration in education: children's perceptions. International Electronic Journal of Elementary Education, 3(2), 139-151.
Bauer, J., & Kenton, J. (2005). Toward technology integration in the schools: Why it isn?t happening. Journal of technology and teacher education, 13(4), 519-546.
Siegle, D. (2004). The merging of literacy and technology in the 21st century: A bonus for gifted education. Gifted Child Today, 27(2), 32-35.
Nugent, S. A. (2001). Technology and the gifted: Focus, facets, and the future. Gifted Child Today, 24(4), 38-45.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş
2. HaftaÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri
3. HaftaÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri
4. HaftaÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri
5. HaftaÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri
6. HaftaÖzel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri
7. HaftaArtırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik
8. HaftaArtırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaDüşünebilen oyuncaklar (Siftable)
11. HaftaHaptik Teknolojisi
12. HaftaSurface bilgisayarları
13. HaftaSurface bilgisayarları
14. HaftaSurface bilgisayarları
15. HaftaInternet tabanlı öğrenme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması13030
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü24157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.    X
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.  X  
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek