ÖYE718 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEG.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEG. | ÖYE718 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri, özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamalarının avantaj ve dezavantajlarını tanıtıp, artırılmış ve sanal gerçeklik, düşünebilen oyuncaklar (siftable), Haptic Teknolojisi, Surface bilgisayarları ve internet tabanlı öğrenme gibi farklı teknolojik uygulamaları göstermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri; Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamalarının avantaj ve dezavantajları; Siftable, Haptic Teknolojisi; Surface bilgisayarları; İnternet tabanlı öğrenme | |||||
Kaynaklar | Jhurree, V. (2005). Technology integration in education in developing countries: Guidelines to policy makers. International Education Journal, 6(4), 467-483. Keengwe, J., Onchwari, G., & Wachira, P. (2008). Computer technology integration and student learning: Barriers and promise. Journal of science education and technology, 17(6), 560-565. Baytak, A., Tarman, B., & Ayas, C. (2011). Experiencing technology integration in education: children's perceptions. International Electronic Journal of Elementary Education, 3(2), 139-151. Bauer, J., & Kenton, J. (2005). Toward technology integration in the schools: Why it isn?t happening. Journal of technology and teacher education, 13(4), 519-546. Siegle, D. (2004). The merging of literacy and technology in the 21st century: A bonus for gifted education. Gifted Child Today, 27(2), 32-35. Nugent, S. A. (2001). Technology and the gifted: Focus, facets, and the future. Gifted Child Today, 24(4), 38-45. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş |
2. Hafta | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri |
3. Hafta | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri |
4. Hafta | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri |
5. Hafta | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri |
6. Hafta | Özel yetenekliler eğitiminde teknoloji uyarlamaları yaklaşımları ve prensipleri |
7. Hafta | Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik |
8. Hafta | Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | Düşünebilen oyuncaklar (Siftable) |
11. Hafta | Haptik Teknolojisi |
12. Hafta | Surface bilgisayarları |
13. Hafta | Surface bilgisayarları |
14. Hafta | Surface bilgisayarları |
15. Hafta | Internet tabanlı öğrenme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 30 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 24 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | ||||
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek