ÖYE716 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE GRUPLAMA UYGULAMALA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE GRUPLAMA UYGULAMALA | ÖYE716 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Gruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları, gruplama türleri, gruplamanın avantaj ve dezavantajları, gruplamayı planlama, gruplamayı uygulama, gruplamanın etkililiğini sınama, gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisini tanıtmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları; Gruplama türleri; Gruplamanın avantaj ve dezavantajları; Gruplamayı planlama; Gruplamayı uygulama; Gruplamanın etkililiğini sınama; Gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama; Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisi | |||||
Kaynaklar | Feldhusen, J. F., & Moon, S. M. (1992). Grouping gifted students: Issues and concerns. Gifted Child Quarterly, 36(2), 63-67. Rogers, K. B. (2002). Grouping the gifted and talented: Questions and answers. Roeper Review, 24(3), 103-107. Brulles, D., Saunders, R., & Cohn, S. J. (2010). Improving performance for gifted students in a cluster grouping model. Journal for the Education of the Gifted, 34(2), 327-350. Adams-Byers, J., Whitsell, S. S., & Moon, S. M. (2004). Gifted students? perceptions of the academic and social/emotional effects of homogeneous and heterogeneous grouping. Gifted Child Quarterly, 48(1), 7-20. Preckel, F., Götz, T., & Frenzel, A. (2010). Ability grouping of gifted students: Effects on academic self?concept and boredom. British Journal of Educational Psychology, 80(3), 451-472. Slavin, R. E. (1990). Point-counterpoint: Ability grouping, cooperative learning and the gifted. Journal for the Education of the Gifted, 14(1), 3-8. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları |
2. Hafta | Gruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları |
3. Hafta | Gruplama türleri |
4. Hafta | Gruplama türleri |
5. Hafta | Gruplamanın avantaj ve dezavantajları |
6. Hafta | Gruplamayı planlama |
7. Hafta | Gruplamayı planlama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Gruplamayı uygulama |
10. Hafta | Gruplamayı uygulama |
11. Hafta | Gruplamanın etkililiğini sınama |
12. Hafta | Gruplamanın etkililiğini sınama |
13. Hafta | Gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama |
14. Hafta | Gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama |
15. Hafta | Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 30 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 24 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | ||||
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek