ÖYE716 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE GRUPLAMA UYGULAMALA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE GRUPLAMA UYGULAMALA ÖYE716 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıGruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları, gruplama türleri, gruplamanın avantaj ve dezavantajları, gruplamayı planlama, gruplamayı uygulama, gruplamanın etkililiğini sınama, gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisini tanıtmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Gruplamaya yönelik tanımlar ve bakış açıları, gruplamanın amacı, gruplama türlerini öğrenme,
  2. Gruplamanın avantaj ve dezavantajlarını anlama
  3. Gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulamayı öğrenme,
  4. Gruplamanın etkililiğini değerlendirmeyi öğrenme,
  5. Gruplama sürecini planlama ve uygulama,
  6. Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisini yapma.
Dersin içeriğiGruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları; Gruplama türleri; Gruplamanın avantaj ve dezavantajları; Gruplamayı planlama; Gruplamayı uygulama; Gruplamanın etkililiğini sınama; Gruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama; Türkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisi 
KaynaklarFeldhusen, J. F., & Moon, S. M. (1992). Grouping gifted students: Issues and concerns. Gifted Child Quarterly, 36(2), 63-67.
Rogers, K. B. (2002). Grouping the gifted and talented: Questions and answers. Roeper Review, 24(3), 103-107.
Brulles, D., Saunders, R., & Cohn, S. J. (2010). Improving performance for gifted students in a cluster grouping model. Journal for the Education of the Gifted, 34(2), 327-350.
Adams-Byers, J., Whitsell, S. S., & Moon, S. M. (2004). Gifted students? perceptions of the academic and social/emotional effects of homogeneous and heterogeneous grouping. Gifted Child Quarterly, 48(1), 7-20.
Preckel, F., Götz, T., & Frenzel, A. (2010). Ability grouping of gifted students: Effects on academic self?concept and boredom. British Journal of Educational Psychology, 80(3), 451-472.
Slavin, R. E. (1990). Point-counterpoint: Ability grouping, cooperative learning and the gifted. Journal for the Education of the Gifted, 14(1), 3-8.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları
2. HaftaGruplamanın tanımları, temelleri ve gruplamaya yönelik bakış açıları
3. HaftaGruplama türleri
4. HaftaGruplama türleri
5. HaftaGruplamanın avantaj ve dezavantajları
6. HaftaGruplamayı planlama
7. HaftaGruplamayı planlama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaGruplamayı uygulama
10. HaftaGruplamayı uygulama
11. HaftaGruplamanın etkililiğini sınama
12. HaftaGruplamanın etkililiğini sınama
13. HaftaGruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama
14. HaftaGruplamayı diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama
15. HaftaTürkiye?deki gruplama uygulamalarının eleştirisi
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması13030
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü24157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X   
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X   
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek