ÖYE709 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİT. ELEŞTİREL DÜŞÜNME YÖN.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİT. ELEŞTİREL DÜŞÜNME YÖN. ÖYE709 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı eleştirel düşünme yöntemlerinin öğretimi ve eleştirel düşünme yöntem ve tekniklerini sunmadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci eleştirel düşünme yöntemlerinin tanımlarını bilir ve özel yetenekli öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Öğrenci özel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünmenin öğretiminin yöntem ve tekniklerini kavrar.
  3. Öğrenci özel yeteneklilerin eğitiminde eleştirel düşünmenin değerlendirilmesini kavrar.
Dersin içeriğiEleştirel düşünme yöntemlerinin tanımlarını ve özel yetenekli öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri; Özel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünmenin öğretiminin yöntem ve teknikleri; Özel yeteneklilerin eğitiminde eleştirel düşünmenin değerlendirilmesi. 
KaynaklarMcPeck, J. E. (2016). Critical thinking and education. Routledge.
Scriven, M., & Paul, R. (1987). Critical thinking. In The 8th Annual International Conference on Critical Thinking and Education Reform, CA.
Ennis, R. H. (1993). Critical thinking assessment. Theory into practice, 32(3), 179-186.
Halpern, D. F. (2013). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking. Psychology Press.
Facione, P. A. (1998). Critical thinking: What it is and why it counts. Retrieved June, 9, 2004.
Fisher, A. (2011). Critical thinking: An introduction. Cambridge University Press.
Kettler, T. (2014). Critical thinking skills among elementary school students: Comparing identified gifted and general education student performance. Gifted Child Quarterly, 58(2), 127-136.
Dixon, F. A., Prater, K. A., Vine, H. M., Wark, M. J., Williams, T., Hanchon, T., & Shobe, C. (2004).  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş
2. HaftaEleştirel düşünme yöntemlerinin tanımları
3. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitiminde eleştirel düşünmenin önemi
4. HaftaEtkili eleştirel düşünücülerin karakteristik özellikleri
5. HaftaÖzel yeteneklilerin eleştirel düşünme becerileri
6. HaftaÖzel yeteneklilerin eleştirel düşünme becerileri
7. HaftaÖzel yeteneklilerin eleştirel düşünme becerileri
8. HaftaEleştirel düşünme eğilimleri
9. HaftaAra sınav
10. HaftaEleştirel düşünme öğretimindeki modeller ve teknikler
11. HaftaÖzel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünme becerilerinin öğretimi (Zenginleştirilmiş işbirlikçi öğrenme)
12. HaftaÖzel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünme becerilerinin öğretimi (Zenginleştirilmiş argümantasyon tabanlı öğretim)
13. HaftaÖzel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünme becerilerinin öğretimi (Zenginleştirilmiş sorgulama tabanlı öğrenme)
14. HaftaÖzel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünme becerilerinin öğretimi (Altı şapkalı düşünme yöntemi)
15. HaftaÖzel yetenekli öğrencilere eleştirel düşünme becerilerinin öğretimi (Eleştirel düşünmenin modellenmesi)
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması13030
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü24157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. X   
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek