OSB617 - İSTATİSTİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İSTATİSTİK OSB617 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, Temel istatistik kavramlarının öğrenmek, Eğitim verileri üzerinde temel istatistik hesapları kullanmaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  2. Verileri anlamlı hale getirmek için frekans tablosu hazırlar.
  3. Verileri anlamlı hale getirmek için farklı türlerde grafikler hazırlar.
  4. Merkezi eğilim ölçülerini hesaplar.
  5. Değişim ölçülerini hesaplar.
  6. Merkezi eğilim ve değişim ölçüleri yardımıyla dağılımların özelliklerini değerlendirir.
  7. Standart normal dağılımı tanımlar.
  8. Farklı puanları birbiriyle karşılaştırmak üzere standart puanlara dönüştürür. Farklı veri tür ve düzeylerine uygun korelasyon türünü seçer. Farklı veri tür ve düzeylerine uygun korelasyon katsayısını hesaplar Bir değişkenden diğerini yordamayı sağlayan basit doğrusal regresyon analizini hesaplar.
Dersin içeriğiNicel araştırma ve istatistik arasındaki ilişki, temel istatistik kavramları, sayısal veri temizleme yöntemleri, tanımlayıcı istatistik, çıkarımsal istatistik, parametrik testler, parametrik olmayan testler, İstatistiksel analizlerde sıklıkla yapılan hatalar, Çıkarımsal istatistik kullanan araştırmaların analiz açısından eleştirisi 
KaynaklarHinkle, D. E., Wiersma, W., & Jurs, S. G. (2003). Applied statistics for the behavioral sciences (5th ed.). Boston: Houghton Mifflin.
Field, A. (2000). Discovering statistics using SPSS for Windows. London: Sage.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics. 4th edition. Boston: Allyn & Bacon.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTemel Kavramlar
3. HaftaVerilerin Gruplandırılması
4. HaftaVerilerin Gruplandırılması
5. HaftaMerkezi Eğilim Ölçüleri
6. HaftaOrtanca, Tepe Değer
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaDeğişim Ölçüleri
9. HaftaOrtalama, Sapma, Çeyrek Sapma
10. HaftaVaryans, Standart Sapma
11. HaftaKovaryans
12. HaftaKorelasyon
13. HaftaDiğer Korelasyon Teknikleri
14. HaftaGenel Tekrar
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. X   
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek