OSB615 - OSB'DE BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'DE BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI OSB615 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencilere genel eğitim okullarına devam eden OSB olan çocuklara sunulan kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına ilişkin bilgi ve uyarlama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Genel eğitim okullarının işleyişi ve yapısını açıklar.
  2. Kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarının geçmişten günümüze kadar geçirdiği süreçleri açıklar.
  3. Ülkemizdeki eğitim ortamları ve uygulamalarını açıklar.
  4. Bütünleştirmeyle ilgili temel kavramları açıklar.
  5. Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalara ilişkin açıklamalarda bulunur.
  6. Evrensel tasarım ilkelerine ilişkin açıklamalarda bulunur.
  7. Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilerin problem davranışlarıyla başa çıkma bilgi ve becerisini kazanır.
  8. Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilere sosyal becerileri kazandırmaya ilişkin bilgi ve beceri kazanır. Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilere akademik becerileri kazandırmaya ilişkin bilgi ve beceri kazanır. Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilerin aileleri ile çalışma bilgi ve becerisi kazanır.
Dersin içeriğiGenel eğitim okulları ve işleyişi, kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamaları, farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar, evrensel tasarım ilkeleri, problem davranışlarla başa çıkma, sosyal beceri öğretimi, akademik becerilerin öğretimi, ailelerle işbirliği. 
KaynaklarBrowder, D. M., Spooner, F., Wakeman, S. Y., Trela, K., & Baker, J. N. (2006). Aligning instruction with academic content standards: Finding the link. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 31, 309-321.
Browder, D.M., Wakeman, S.Y., Flowers, C., Rickelman, R.J., Pugalee, D., & Karvonen, M. (2007). Creating access to the general curriculum with links to grade level content for students with significant cognitive disabilities. Journal of Special Education, 41, 2-16.
Collins, B. C. 2012. Systematic instruction for students with moderate and severe
disabilities. USA: Paul H. Brookes Publishing Company.
Courtade, G., & Browder, D. (2011). Aligning IEPs to common core state standards. Verona, WI: Attainment Company.
Smith, T. E. C., Polloway, E. A., Patton, J. R. ve Dowdy, C. A. 2006. Teaching students with special needs in inclusive settings, (revised IDEA edition). Boston: Allyn & Bacon.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel eğitim okullarının işleyişi ve yapısı
2. HaftaKaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarının tarihi
3. HaftaÜlkemizdeki eğitim ortamları ve uygulamaları
4. HaftaBütünleştirmeyle ilgili temel kavramlar
5. HaftaFarklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
6. HaftaEvrensel tasarım
7. HaftaAra sınav
8. HaftaGenel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilerin problem davranışlarıyla başa çıkma
9. HaftaGenel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilere sosyal becerileri kazandırma
10. HaftaTürkçe ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi
11. HaftaHayat bilgisi ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi
12. HaftaSosyal bilgiler ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi
13. HaftaFen bilgisi ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi
14. HaftaMatematik ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi
15. HaftaGenel eğitim okullarına devam eden özel gereksinimli öğrencilerin aileleri ile çalışma
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. X   
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek