OSB615 - OSB'DE BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'DE BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI | OSB615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere genel eğitim okullarına devam eden OSB olan çocuklara sunulan kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına ilişkin bilgi ve uyarlama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel eğitim okulları ve işleyişi, kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamaları, farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar, evrensel tasarım ilkeleri, problem davranışlarla başa çıkma, sosyal beceri öğretimi, akademik becerilerin öğretimi, ailelerle işbirliği. | |||||
Kaynaklar | Browder, D. M., Spooner, F., Wakeman, S. Y., Trela, K., & Baker, J. N. (2006). Aligning instruction with academic content standards: Finding the link. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 31, 309-321. Browder, D.M., Wakeman, S.Y., Flowers, C., Rickelman, R.J., Pugalee, D., & Karvonen, M. (2007). Creating access to the general curriculum with links to grade level content for students with significant cognitive disabilities. Journal of Special Education, 41, 2-16. Collins, B. C. 2012. Systematic instruction for students with moderate and severe disabilities. USA: Paul H. Brookes Publishing Company. Courtade, G., & Browder, D. (2011). Aligning IEPs to common core state standards. Verona, WI: Attainment Company. Smith, T. E. C., Polloway, E. A., Patton, J. R. ve Dowdy, C. A. 2006. Teaching students with special needs in inclusive settings, (revised IDEA edition). Boston: Allyn & Bacon. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel eğitim okullarının işleyişi ve yapısı |
2. Hafta | Kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarının tarihi |
3. Hafta | Ülkemizdeki eğitim ortamları ve uygulamaları |
4. Hafta | Bütünleştirmeyle ilgili temel kavramlar |
5. Hafta | Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar |
6. Hafta | Evrensel tasarım |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilerin problem davranışlarıyla başa çıkma |
9. Hafta | Genel eğitim okullarına devam eden OSB olan öğrencilere sosyal becerileri kazandırma |
10. Hafta | Türkçe ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi |
11. Hafta | Hayat bilgisi ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi |
12. Hafta | Sosyal bilgiler ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi |
13. Hafta | Fen bilgisi ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi |
14. Hafta | Matematik ders programının incelenmesi/uyarlanması/dersin işlenmesi |
15. Hafta | Genel eğitim okullarına devam eden özel gereksinimli öğrencilerin aileleri ile çalışma |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | ||||
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | ||||
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek