OSB608 - OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ | OSB608 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere OSB olan bireylere sosyal becerileri öğretme bilgi ve becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal yeterlikle ilgili kavramlar, öğrenme kuramları, sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan stratejiler, sosyal beceri öğretim yöntemleri, sosyal beceri öğretim programları. | |||||
Kaynaklar | Baker, J.E. (2004). Social skills training for children ve adolecents with asperger syndrome and social-communication problems. Kansans: Autism Asperger Publishing. Bandura, A. & Walters, R.H. (1963). Social learning and imitation. New York: Holt, Rinehort and Winston. Sargent, L.R. (1991). Social skills for school and community. systematic instruction for children and outh with cognitive delay. Washington, D.C: The Divison on Mental retardation of the Council for Exceptional Children. Sugai, G. ve Lewis, T. J. (1996). Preferred and promising practices for social skills instruction. Focus on Exceptional Children, 29. Tekin-İftar, E. (Ed.) (2016), Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar |
2. Hafta | Temel Oluşturan Öğrenme Kuramları |
3. Hafta | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi |
4. Hafta | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi |
5. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler |
6. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | İlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması |
9. Hafta | İlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması |
10. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretiminde Genelleme ve Geçerlik Çalışmaları |
11. Hafta | Sosyal Beceri Öğretim Çalışmalarının Genelleme ve Geçerliklerinin İncelemesi |
12. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
13. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
14. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
15. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | ||||
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | ||||
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek