OSB608 - OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ OSB608 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencilere OSB olan bireylere sosyal becerileri öğretme bilgi ve becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sosyal yeterlikle ilgili temel kavramları betimler.
  2. Temel oluşturan öğrenme kuramlarını açıklar.
  3. Sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan stratejileri betimler.
  4. Sosyal becerilerin öğretimindeki yöntemleri, stratejileri açıklar.
  5. Sosyal becerilerin öğretiminde genelleme ve geçerlik çalışmalarını açıklar.
  6. Bir sosyal beceri öğretim programı hazırlar.
  7. Hazırladığı öğretim programını uygular.
  8. Hazırladığı araştırma raporlarını sunar.
Dersin içeriğiSosyal yeterlikle ilgili kavramlar, öğrenme kuramları, sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan stratejiler, sosyal beceri öğretim yöntemleri, sosyal beceri öğretim programları.  
KaynaklarBaker, J.E. (2004). Social skills training for children ve adolecents with asperger syndrome and social-communication problems. Kansans: Autism Asperger Publishing.
Bandura, A. & Walters, R.H. (1963). Social learning and imitation. New York: Holt, Rinehort and Winston.
Sargent, L.R. (1991). Social skills for school and community. systematic instruction for children and outh with cognitive delay. Washington, D.C: The Divison on Mental retardation of the Council for Exceptional Children.
Sugai, G. ve Lewis, T. J. (1996). Preferred and promising practices for social skills instruction. Focus on Exceptional Children, 29.
Tekin-İftar, E. (Ed.) (2016), Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel Kavramlar
2. HaftaTemel Oluşturan Öğrenme Kuramları
3. HaftaSosyal Becerilerin Değerlendirilmesi
4. HaftaSosyal Becerilerin Değerlendirilmesi
5. HaftaSosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler
6. HaftaSosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler
7. HaftaAra sınav
8. Haftaİlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması
9. Haftaİlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması
10. HaftaSosyal Becerilerin Öğretiminde Genelleme ve Geçerlik Çalışmaları
11. HaftaSosyal Beceri Öğretim Çalışmalarının Genelleme ve Geçerliklerinin İncelemesi
12. HaftaÖğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması
13. HaftaÖğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması
14. HaftaÖğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması
15. HaftaÖğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. X   
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek