OSB606 - OSB'DE ERKEN MÜDAHALEDE İLERİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'DE ERKEN MÜDAHALEDE İLERİ YAKLAŞIMLAR OSB606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; otizm spektum bozukluğu (OSB) olan çoculklarda erken çocukluk özel eğitiminde (EÇÖE) müdahale yaklaşımlarına ilişkin kuramsal temelleri ve kanıt temelli uygulamalar bağlamında bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Erken çocukluk özel eğitimine (EÇÖE) ve OSB?na ilişkin temel kavramları tanımlar.
  2. EÇÖE?nin Türkiye ve dünyadaki tarihsel gelişimini ve yasal düzenlemeleri açıklar.
  3. Erken çocuklukta alanlara göre gelişim aşamalarını tanımlayarak, gelişimi etkileyen biyolojik/organik ve sosyal/çevresel faktörleri açıklar.
  4. EÇÖE?de OSB?nu tanılama ölçütlerini ve değerlendirme araçlarını tanımlayarak farklı kaynaklardan ve yöntemlerden yararlanarak OSB?li olan bebekleri ve çocukları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarına göre BAHP ya da BEP hazırlar.
  5. EÇÖE?de program modellerini ve hizmet sunma modellerini tanımlar.
  6. EÇÖE?ye ailelerin katılımını sağlamanın önemini bilerek, ailelerle ve diğer meslek elemanları ile etkili işbirliği ve iletişim kurma yollarını kullanır.
  7. Türkiye?deki EÇÖE uygulamalarının özelliklerini ve sonuçları açıklar
Dersin içeriği1. EÇÖE?ye Giriş 2. EÇÖE?nin Tarihçesi 3. Yasal Düzenlemeler 4. Erken Çocuklukta Gelişim 5. Erken Çocuklukta Gelişimi Etkileyen Faktörler 6. EÇÖE?de OSB olan çocuklar ve gelişimleri 7. EÇÖE?de Değerlendirme ve Planlama 8. EÇÖE?de Program Modelleri 9. EÇÖE?de Hizmet Sunma Modelleri 10. EÇÖE?de Aile Katılımı ve İşbirliği 11. Türkiye?deki OSB?li çocuklarda EÇÖE Uygulamaları ve Sonuçları 
Kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEÇÖE?ye Giriş
2. HaftaEÇÖE?nin Tarihçesi
3. HaftaYasal Düzenlemeler
4. HaftaErken Çocuklukta Gelişim
5. HaftaErken Çocuklukta Gelişimi Etkileyen Faktörler
6. HaftaEÇÖE?de OSB?li Çocuklar ve Gelişimleri
7. HaftaÖğrencilerin Bireysel Performans Görevleri (Sunu)
8. HaftaEÇÖE?de Değerlendirme ve Öğretimi Planlama
9. HaftaEÇÖE?de OSB?nda Program Modelleri
10. HaftaEÇÖE?de OSB?nda Hizmet Sunma Modelleri
11. HaftaEÇÖE?de Aile Katılımı ve İşbirliği
12. HaftaTürkiyede?ki EÇÖE Uygulamalar
13. HaftaTürkiyede?ki EÇÖE Uygulamalar
14. HaftaÖğrencilerin Bireysel Performans Görevleri (Sunu
15. HaftaEÇÖE?ye Giriş
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. X   
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek