OSB604 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER OSB604 2. Yarıyıl 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıOtizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin eğitimi konusunda özel bir alan konusunun tartışılmasının ve bu konuyla ilgili uzmanların bilgilerinin paylaşılması yoluyla daha fazla öğrenmenin sağlanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. OSB bireylerin eğitiminin daha özel bir konusunu bilir ve değerlendirir,
  2. 2. Konu ile ilgili bir problem bulma ve çözüm önerme konusunda sorumluluklar alır,
  3. 3. OSB bireylerin eğitimi alanındaki kitapları, dergileri, sözlükleri, basılı materyalleri etkili bir şekilde kullanır,
  4. 4. OSB bireylerin eğitimi ile ilgili görsel ve ses temelli araçları etkili kullanır,
  5. 5. OSB bireylerin eğitimi alanındaki bir uzmanla bilgisini paylaşır ve tartışır.
Dersin içeriğiBilimsel araştırmaya temel oluşturabilecek otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimine ilişkin farklı konu alanları belirleme. Yüksek lisans tez araştırması ve tez yazımı için temel oluşturacak bilgi ve becerileri kazandırmaya dönük uygulamalar, araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulama örnekleri. Araştırmanın tasarlanması, veri toplama, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasına yönelik uygulamalar. Elde edilen bulguların sunulmasına ilişkin becerilerin geliştirilmesi 
KaynaklarSchreibman, L., Dawson, G., Stahmer, A. C., Landa, R., Rogers, S. J., McGee, G. G., ... & McNerney, E. (2015). Naturalistic developmental behavioral interventions: Empirically validated treatments for autism spectrum disorder. Journal of autism and developmental disorders, 45(8), 2411-2428.
Makrygianni, M. K., Gena, A., Katoudi, S., & Galanis, P. (2018). The effectiveness of applied behavior analytic interventions for children with Autism Spectrum Disorder: A meta-analytic study. Research in Autism Spectrum Disorders, 51, 18-31.
Lee, C. S., Lam, S. H., Tsang, S. T., Yuen, C. M., & Ng, C. K. (2018). The Effectiveness of Technology-Based Intervention in Improving Emotion Recognition Through Facial Expression in People with Autism Spectrum Disorder: a Systematic Review. Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 5(2), 91-104.
Chia, G. L. C., Anderson, A., & McLean, L. A. (2018). Use of Technology to Support Self- 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrencileri OSB bireylerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama
2. HaftaSeminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması
3. HaftaKonuların kararlaştırılması
4. HaftaUzmanların kararlaştırılması
5. HaftaKonu 1
6. HaftaKonu 2
7. HaftaKonu 3
8. HaftaKonu 4
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaKonu 5
11. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
12. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
13. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
14. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
15. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3382210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.    X
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.    X
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.    X
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.    X
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.    X
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.    X
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.    X
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.    X
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.    X
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.    X
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek