OSB602 - OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ | OSB602 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Eğitim araştırmaları sürecini (araştırma yapabileceği sorunu ya da alana katkı sağlayacak ilgi duyduğu konuyu belirleme, verilerin toplanması, analizi ve sonuçları yorumlama) kavrayabilme, Farklı araştırma yöntemlerini analiz edebilme, Araştırma yöntemlerini uygulayabilme, Bir araştırma önerisi geliştirebilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim araştırmalarının doğası, araştırma problemi, etik ve araştırma, değişkenler ve hipotezler, alanyazın taraması, evren-örnekleme, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, iç geçerlik, deneysel araştırma, ilişkisel araştırma, nedensel-karşılaştırmalı araştırma, alan araştırması, araştırma önerisi hazırlama ve raporlaştırma | |||||
Kaynaklar | Cook, B. G. ve Schirmer, B. R. (Editörler). (2006). What is special about special education: The role of evidence-based practices. Austin, TX: PRO-ED. Jones, M. L. (2009). A study of novice special educators? views of evidence-based practices. Teacher Education and Special Education, 32, 101-120. Kearney, C. A. ve Durand, V. M. (1992). How prepared are our teachers for mainstreamed classroom settings? A survey of post-secondary schools of education in New York State. Exceptional Children, 59, 6?11. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Doğası |
2. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Temeli-Araştırma Problemi |
3. Hafta | Değişkenler ve Hipotezler |
4. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiği |
5. Hafta | Alanyazın Taraması |
6. Hafta | Evren Örneklem |
7. Hafta | Veri Toplama, Geçerlilik ve Güvenirlilik |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Nicel Araştırma yöntemleri, Nitel araştırma yöntemleri Paradigmalar |
10. Hafta | Nicel Araştırma Yöntemleri Betimsel |
11. Hafta | İlişkisel |
12. Hafta | Karşılaştırmalı-Nedensel |
13. Hafta | Deneysel |
14. Hafta | Araştırma önerisi Yazma ve Raporlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 82 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | ||||
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | ||||
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek