OSB602 - OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ OSB602 2. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıEğitim araştırmaları sürecini (araştırma yapabileceği sorunu ya da alana katkı sağlayacak ilgi duyduğu konuyu belirleme, verilerin toplanması, analizi ve sonuçları yorumlama) kavrayabilme, Farklı araştırma yöntemlerini analiz edebilme, Araştırma yöntemlerini uygulayabilme, Bir araştırma önerisi geliştirebilme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Eğitim alanına bilimsel sorgulama becerisi ile bakabilme,
  2. 2. Bu alandaki sorunları ya da ilgi duyduğu konuyu belirleyebilme,
  3. 3. Bununla ilgili alanyazını tarayabilme
  4. 4. Uygun araştırma yöntemini belirleyerek bilimsel bir araştırma planlama ve raporlama
Dersin içeriğiEğitim araştırmalarının doğası, araştırma problemi, etik ve araştırma, değişkenler ve hipotezler, alanyazın taraması, evren-örnekleme, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, iç geçerlik, deneysel araştırma, ilişkisel araştırma, nedensel-karşılaştırmalı araştırma, alan araştırması, araştırma önerisi hazırlama ve raporlaştırma
 
KaynaklarCook, B. G. ve Schirmer, B. R. (Editörler). (2006). What is special about special education: The role of evidence-based practices. Austin, TX: PRO-ED.
Jones, M. L. (2009). A study of novice special educators? views of evidence-based practices. Teacher Education and Special Education, 32, 101-120.
Kearney, C. A. ve Durand, V. M. (1992). How prepared are our teachers for mainstreamed classroom settings? A survey of post-secondary schools of education in New York State. Exceptional Children, 59, 6?11.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim Araştırmalarının Doğası
2. HaftaEğitim Araştırmalarının Temeli-Araştırma Problemi
3. HaftaDeğişkenler ve Hipotezler
4. HaftaAraştırma ve Yayın Etiği
5. HaftaAlanyazın Taraması
6. HaftaEvren Örneklem
7. HaftaVeri Toplama, Geçerlilik ve Güvenirlilik
8. HaftaArasınav
9. HaftaNicel Araştırma yöntemleri, Nitel araştırma yöntemleri Paradigmalar
10. HaftaNicel Araştırma Yöntemleri Betimsel
11. Haftaİlişkisel
12. HaftaKarşılaştırmalı-Nedensel
13. HaftaDeneysel
14. HaftaAraştırma önerisi Yazma ve Raporlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3382210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.    X
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.    X
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.    X
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.    X
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.    X
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.    X
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.    X
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.    X
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.    X
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.    X
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek