İDÖ724 - EDEBİYAT ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EDEBİYAT ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ | İDÖ724 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Diğer: Veri oturumları, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İsmail Hakkı Erten | |||||
Dersin amacı | 1)Dil sınıfında Edebiyat Kullanımı Edebiyatın farkı nedir? a. Okuyucu ve metin. Öğrenci ve öğretmen sürekli aktiftir. b. Okur yazar yeterliği: Öznelliğin sınırları; c. Anlamlı iletişim için edebi metinler: Söylev nasıl edebiyattan etkilenir? 2) Edebi metin seçimi. Öğrenci ve öğretmenin edebi tecrübesi a. Bu nedir? Sorusu perspektifi b. Çakışan konularda kararlar alma; c. Sınıfta ve evde okuma, intensive reading vs. extensive reading; d. Tüm eserler ve parçalar; 3) Edebi dil: Şiir ve kısa hikayenin analizi a. Edebi analiz b. Dilbilimsel yaklaşım | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders edebiyat ve dil öğretimi ile ilgilidir. | |||||
Kaynaklar | Amer, A. A., (2003), ?Teaching EFL/ESL Literature? The Reading Matrix 3, 2, September. Littlewood, W. T. (1986), ?Literature in the School Foreign-Language Course? in Brumfit and Carter. Loukia, N. (2006).?Teaching young learners through short stories. The Reading Matrix. 6,1, April. Takagaki, T. (2002). ?The Role of Literature in College EFL Reading Classes in Japan.? The Reading Matrix Vol.2, No.3, September. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Dil sınıfında edebiyat Tartışma Edebiyatın tanımı? Edebiyat öğretimi: Neden, ne ve nasıl? Edebiyat öğrenim teorileri |
3. Hafta | Edebi metin seçimi- Makaleler |
4. Hafta | Makale tartışma- kültürü anlama |
5. Hafta | Makale tartışma ? dil eğitiminde kültürün yeri |
6. Hafta | Makale Tartışma- drama, dil eğitiminde edebiyatın öğretilmesi |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Makale Tartışma- edebi metinlerle konuşma becerilerinin öğretimi |
9. Hafta | Makale tartışma- şiirler, öyküler ve şarkıların dil eğitiminde kullanılması |
10. Hafta | Makale tartışma- okuma becerilerini geliştirmede edebi metinler |
11. Hafta | Makale tartışma- edebi metin çeşitlerinin dil öğretiminde kullanılması |
12. Hafta | Makale tartışma- özgün metin kullanımı |
13. Hafta | Makale tartışma- çocuklara edebiyatla dil öğretimi |
14. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 82 | 164 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 161 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek