İDÖ724 - EDEBİYAT ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EDEBİYAT ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ İDÖ724 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Veri oturumları, sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. İsmail Hakkı Erten 
Dersin amacı1)Dil sınıfında Edebiyat Kullanımı Edebiyatın farkı nedir? a. Okuyucu ve metin. Öğrenci ve öğretmen sürekli aktiftir. b. Okur yazar yeterliği: Öznelliğin sınırları; c. Anlamlı iletişim için edebi metinler: Söylev nasıl edebiyattan etkilenir? 2) Edebi metin seçimi. Öğrenci ve öğretmenin edebi tecrübesi a. Bu nedir? Sorusu perspektifi b. Çakışan konularda kararlar alma; c. Sınıfta ve evde okuma, intensive reading vs. extensive reading; d. Tüm eserler ve parçalar; 3) Edebi dil: Şiir ve kısa hikayenin analizi a. Edebi analiz b. Dilbilimsel yaklaşım  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Yabancı dil sınıfında edebiyatın önemini kavrar,
  2. 2. Edebiyat ile dil öğretimi konusunda tecrübe kazanır,
  3. 3. Three phase approach ve son yöntem ve teknikler,
  4. 4. Dil ve edebiyat arasındaki ilişkiyi tanır,
  5. 5. İleri edebi ve iletişimsel yetenek ve yeterlik gösterir, sözlü tartışmalarda bulunur,
  6. 6. Hangi edebi metinlerin dil sınıfı için uygun olduğunu saptar,
  7. 7. Tüm dil yetilerini kullanır ve geliştirir
Dersin içeriğiBu ders edebiyat ve dil öğretimi ile ilgilidir. 
KaynaklarAmer, A. A., (2003), ?Teaching EFL/ESL Literature? The Reading Matrix 3, 2, September.
Littlewood, W. T. (1986), ?Literature in the School Foreign-Language Course? in Brumfit and Carter.
Loukia, N. (2006).?Teaching young learners through short stories. The Reading Matrix. 6,1, April.
Takagaki, T. (2002). ?The Role of Literature in College EFL Reading Classes in Japan.? The Reading Matrix Vol.2, No.3, September.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaDil sınıfında edebiyat Tartışma Edebiyatın tanımı? Edebiyat öğretimi: Neden, ne ve nasıl? Edebiyat öğrenim teorileri
3. HaftaEdebi metin seçimi- Makaleler
4. HaftaMakale tartışma- kültürü anlama
5. HaftaMakale tartışma ? dil eğitiminde kültürün yeri
6. HaftaMakale Tartışma- drama, dil eğitiminde edebiyatın öğretilmesi
7. HaftaArasınav
8. HaftaMakale Tartışma- edebi metinlerle konuşma becerilerinin öğretimi
9. HaftaMakale tartışma- şiirler, öyküler ve şarkıların dil eğitiminde kullanılması
10. HaftaMakale tartışma- okuma becerilerini geliştirmede edebi metinler
11. HaftaMakale tartışma- edebi metin çeşitlerinin dil öğretiminde kullanılması
12. HaftaMakale tartışma- özgün metin kullanımı
13. HaftaMakale tartışma- çocuklara edebiyatla dil öğretimi
14. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler250
Sunum140
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler282164
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü31161360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek