GTM702 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | GTM702 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Müzik araştırma alanlarını tanımasına, Geleneksel Türk Müzikleri alanında kaleme alınmış bilimsel yayınları analiz ederek özgün araştırmalar geliştirmelerine rehberlik etmekti | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel yayın türlerinin incelenmesi ve ilkelerinin kavranması.Müzik araştırmalarında kullanılan yaklaşımların kavranması.;Müzik ve Geleneksel müzikle ilgili araştırmaların incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Uslu, R.(2006) Müzikoloji ve Kaynakları,İstanbul, İTÜ Vakfı Yayınları;Kaplan, A. (2013),Kültürel Müzikoloji, İstanbul, Bağlam Yayınları; Ataöv, T.(2005) `Aydın Kime Demeli? Türkiye Bilimler Akademisi, Akademi formu 36; Halman, T(2005),21. Yüzyılda Üniversite ve Kültür, Türkiye Bilimler Akademisi, Akademi formu 1; İpşiroğlu, N,(1994), Resimde Müziğin Etkisi, Yeni Bir Alılmama Boyutu, İstanbul, Remzi Kitabevi; Ertekin,C & Berker,N, & Tolun,A, & Ülkü, D.(2002) Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları,Türkiye Bilimler Akademisi, Tübitak matbaası;(2001) 21. yüzyılda Bilimsel Yayıncılık,Hedefler Yaklaşımlar Tübitak Yayını; Çobanoğlu, Ö.(1999),Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara, Akçağ Yayınları; Özer, Y.(1993) Müzik Etnografisi, İzmir, Dokuz Eylül Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Research areas in music |
2. Hafta | Bilimsel Yayın Türlerinden yazıların incelenmesi |
2. Hafta | Examination of manuscripts of scientific publications |
3. Hafta | Examination of manuscripts of scientific publications |
3. Hafta | Bilimsel Yayın Türlerinden yazıların incelenmesi |
4. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiğine aykırı yazıların incelenmesi |
4. Hafta | Investigation of articles contrary to research and publication ethics |
5. Hafta | Investigation of articles contrary to research and publication ethics |
5. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiğine aykırı yazıların incelenmesi |
6. Hafta | Midterm |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
7. Hafta | Analysis of music and traditional music researches |
8. Hafta | Analysis of music and traditional music researches |
8. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
9. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
9. Hafta | Analysis of music and traditional music researches |
10. Hafta | Analysis of music and traditional music researches |
10. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
11. Hafta | Sunum |
11. Hafta | Analysis of music and traditional music researches |
12. Hafta | Presentations |
12. Hafta | Sunum |
13. Hafta | Sunum |
13. Hafta | Presentations |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel tekrar |
15. Hafta | finale |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 31 | 62 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 22 | 153 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanında edindiği bilgileri, ilişkili alan çalışmalarıylasentezler ve bütünleştirir | X | ||||
2. Uzmanlaştığı alana ilişkin en uygun araştırma yöntem ve teknikleri kullanırlar. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar | X | ||||
4. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayını takip ederler. | X | ||||
5. Müziği çok boyutlu algılayabilme, çözümleyebilme ve yorumlama becerisi kazanırlar. | X | ||||
6. Kuramsal ve uygulamalı çalışmalardan edindiği bilgileri vebelgeleri, sanat ve bilim etiğine uygun olarak görsel, işitsel ve yazılı medyada topluma sunarlar | X | ||||
7. Uzmanlaştığı alanda edindiği bilgi ve becerilerini, belirlenen hedef kitleye göre biçimleyip etkin bir biçimde sunarlar. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslar arası projelerde sanatçı ve bilim insanı olarak etkin olabilecek donanıma sahiptirler. | X | ||||
9. Alanında gerçekleştirilecek etkinlikleri planlar ve yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek