İDÖ795 - YABANCI DİL ÖĞRETİMİ SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL ÖĞRETİMİ SEMİNERİ İDÖ795 Herhangi Yarıyıl/Yıl 0 2 0 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. İsmail Hakkı MİRİCİ 
Dersin amacıÖğrenciye İngilizce öğretimine yönelik çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırıp alana hakim olmasını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. -alana hakim olabilme aşamasında temel konular üzerinde bilgi sahibi olur.
  2. -bilgi sahibi olduğu konularda farklı bakış açılarından yorum yapabilir.
  3. -alandaki farklı görüşleri tartışıp sentezi yapabilir.
  4. -çalışmalarını bilimsel bir bakış açısı ile sunabilir
Dersin içeriğiYabancı dil öğretiminin çeşitli konularında araştırmalar yapmak; önceden yapılan araştırma ve çalışmaları karşılaştırmak. 
KaynaklarCohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge.
Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE.
Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman.
Mackey, Alison & Gass, Susan M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Mahwah, NJ: Erlbaum.
McDonough, Jo & McDonough, Steven. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.
Pallant, Julie. (2001). SPSS Survival Manual. Buckingham: Open University Press.
Punch, Keith F. (2005). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches (Second Edition). London: SAGE.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
2. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
3. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
4. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
5. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
6. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
7. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
8. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
9. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
10. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
11. HaftaAra sınav
12. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
13. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
14. HaftaDers sorumlu ile seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi17070
Genel sınava hazırlanma süresi19494
Toplam İş Yükü31243360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.     
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.     
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek