BTÖ795 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER BTÖ795 1. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Doç. Dr. Hakan Tüzün  
Dersin amacıBir araştırma konusunun seçimi, araştırma sorusunun belirlenmesi, araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, apa standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, araştırma önerisini sözlü olarak sunma 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. Bir araştırma konusu seçebilir,
  3. Araştırma sorusunu belirleyebilir,
  4. Araştırma konusuna uygun olarak kaynak taraması yapabilir,
  5. Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleyebilir,
  6. APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlayabilir,
  7. Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazabilir,
  8. Araştırma önerisini sözlü olarak sunabilir.
Dersin içeriğiBu derste öğrenci, danışmanının rehberliğinde alana yönelik olarak bir konu belirler. Araştırma önerisi hazırlar ve sunar 
KaynaklarAPA (2009). The Publication Manual of the American Psychological Association. Amer Psychological Assn; 6th edition
APA (2010). Mastering APA Style: Student's Workbook and Training Guide. Amer Psychological Assn
Single, P. B. Ve Reis, R. M. (2009). Demystifying Dissertation Writing: A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBir araştırma konusunun seçimi,
2. HaftaAraştırma sorusunun belirlenmesi,
3. HaftaAraştırma sorusunun belirlenmesi,
4. HaftaAraştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama,
5. HaftaAraştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama,
6. HaftaAraştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme,
7. HaftaAraştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme,
8. HaftaAPA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama,
9. HaftaAPA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama,
10. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma,
11. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma,
12. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma,
13. HaftaAraştırma önerisini sözlü olarak sunma
14. HaftaAraştırma önerisini sözlü olarak sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1015
Laboratuar00
Uygulama525
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler725
Sunum110
Projeler00
Seminer125
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama24080
Proje000
Ödevler71284
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4566300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma.    X
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma    X
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme    X
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme.    X
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme    X
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme.    X
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme    X
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme    X
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme    X
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma.    X
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma    X
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek