BTÖ795 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | BTÖ795 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Doç. Dr. Hakan Tüzün | |||||
Dersin amacı | Bir araştırma konusunun seçimi, araştırma sorusunun belirlenmesi, araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, apa standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, araştırma önerisini sözlü olarak sunma | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrenci, danışmanının rehberliğinde alana yönelik olarak bir konu belirler. Araştırma önerisi hazırlar ve sunar | |||||
Kaynaklar | APA (2009). The Publication Manual of the American Psychological Association. Amer Psychological Assn; 6th edition APA (2010). Mastering APA Style: Student's Workbook and Training Guide. Amer Psychological Assn Single, P. B. Ve Reis, R. M. (2009). Demystifying Dissertation Writing: A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bir araştırma konusunun seçimi, |
2. Hafta | Araştırma sorusunun belirlenmesi, |
3. Hafta | Araştırma sorusunun belirlenmesi, |
4. Hafta | Araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, |
5. Hafta | Araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, |
6. Hafta | Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, |
7. Hafta | Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, |
8. Hafta | APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, |
9. Hafta | APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, |
10. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, |
11. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, |
12. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, |
13. Hafta | Araştırma önerisini sözlü olarak sunma |
14. Hafta | Araştırma önerisini sözlü olarak sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 25 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 10 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 12 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 66 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma. | X | ||||
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma | X | ||||
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme | X | ||||
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme. | X | ||||
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme | X | ||||
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme. | X | ||||
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme | X | ||||
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme | X | ||||
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme | X | ||||
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma. | X | ||||
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma | X | ||||
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek