ECE726 - R DİLİ İLE İSTATİSTİK UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
R DİLİ İLE İSTATİSTİK UYGULAMALARI ECE726 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYüksek lisans veya doktora düzeyinde istatistik/veri analizi dersleri almış ve bu dersten başarılı olmuş olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıDersin temel amacı; temel istatistik bilgi ve becerilerini, alana yönelik uygulama örnekleri üzerinde R dili uygulamalarıyla pekiştirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Alana yönelik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak uygun istatistiksel testleri ve teknikleri, bunların temel varsayım ve sınırlılıklarına dikkat ederek belirleme
  2. R dilinde istatistiksel yöntem ve tekniklerin kullanımını bilme
  3. R ortamında temel istatistiksel işlemleri ve hipotez testlerini uygulayabilme
  4. R dilini kullanarak istatistiksel çıktıları elde etme
  5. İstatistiksel çıktıları yorumlama ve değerlendirme
  6. İstatistiksel analiz sonuçlarını raporlaştırma.
Dersin içeriğiDers, R dili ve R ortamının tanıtılması, temel komutlarla R ortamında temel istatistiksel işlemlerin nasıl yürütüldüğünün örneklenerek gösterilmesi, bu temel üzerinde alana özgü örnek araştırma durumlarında uygun istatistiksel çalışmaların yapılıp sonuçların raporlaştırılmasına yönelik öğrenme süreçlerini içermektedir.  
KaynaklarCrawley, M.J. (2015). Statistics: An introduction using R. United Kingdom : John Wiley & Sons Ltd.
Field, A., Miles, J., & Field, Z (2012). Discovering statistics using R. London: SAGE Publications Ltd.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel bilgilendirme ve planlama Temel istatistik öğrenmelerinin gözden geçirilmesi
2. HaftaR dili ve R ortamı R'da temel yapı ve komutlar
3. HaftaR ortamında veri seti tanımlama
4. HaftaR'da betimsel istatistiklerin hesaplanması
5. HaftaR'da grafiksel gösterimler ve uygulamalar
6. HaftaMerkezi limit teoremi ve güven aralıkları
7. HaftaParametrik test varsayımları - Normallik testleri - Varyansların homojenliğinin test edilmesi
8. HaftaTek örneklem testleri ve 'bootsrap'tekniği
9. Haftaİki örneklem testleri
10. HaftaKorelasyon ve kovaryans
11. HaftaRegresyon ve yordayıcılık
12. HaftaTek yönlü varyans analizi
13. HaftaFaktöriyel varyans analizi ve etkileşim etkileri
14. HaftaKovaryans Analizi ve Deneysel Desenler
15. HaftaÇoklu Regresyon Analizi
16. HaftaDönem sonu genel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler140
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar360
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı18100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler15454
Ara sınavlara hazırlanma süresi340120
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü32103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. X   
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.X    
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.X    
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. X    
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.  X  
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.   X  
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek