ECE726 - R DİLİ İLE İSTATİSTİK UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
R DİLİ İLE İSTATİSTİK UYGULAMALARI | ECE726 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek lisans veya doktora düzeyinde istatistik/veri analizi dersleri almış ve bu dersten başarılı olmuş olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı; temel istatistik bilgi ve becerilerini, alana yönelik uygulama örnekleri üzerinde R dili uygulamalarıyla pekiştirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, R dili ve R ortamının tanıtılması, temel komutlarla R ortamında temel istatistiksel işlemlerin nasıl yürütüldüğünün örneklenerek gösterilmesi, bu temel üzerinde alana özgü örnek araştırma durumlarında uygun istatistiksel çalışmaların yapılıp sonuçların raporlaştırılmasına yönelik öğrenme süreçlerini içermektedir. | |||||
Kaynaklar | Crawley, M.J. (2015). Statistics: An introduction using R. United Kingdom : John Wiley & Sons Ltd. Field, A., Miles, J., & Field, Z (2012). Discovering statistics using R. London: SAGE Publications Ltd. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel bilgilendirme ve planlama Temel istatistik öğrenmelerinin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | R dili ve R ortamı R'da temel yapı ve komutlar |
3. Hafta | R ortamında veri seti tanımlama |
4. Hafta | R'da betimsel istatistiklerin hesaplanması |
5. Hafta | R'da grafiksel gösterimler ve uygulamalar |
6. Hafta | Merkezi limit teoremi ve güven aralıkları |
7. Hafta | Parametrik test varsayımları - Normallik testleri - Varyansların homojenliğinin test edilmesi |
8. Hafta | Tek örneklem testleri ve 'bootsrap'tekniği |
9. Hafta | İki örneklem testleri |
10. Hafta | Korelasyon ve kovaryans |
11. Hafta | Regresyon ve yordayıcılık |
12. Hafta | Tek yönlü varyans analizi |
13. Hafta | Faktöriyel varyans analizi ve etkileşim etkileri |
14. Hafta | Kovaryans Analizi ve Deneysel Desenler |
15. Hafta | Çoklu Regresyon Analizi |
16. Hafta | Dönem sonu genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 3 | 60 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 54 | 54 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 3 | 40 | 120 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 103 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek