AŞI601 - AŞI ÇALIŞMALARINA GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AŞI ÇALIŞMALARINA GİRİŞ AŞI601 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. S. Songül Yalçın 
Dersin amacıBu dersin amacı; aşılamanın temelleri, önemli enfeksiyon hastalıklarına karşı kullanılan aşılar, aşıların üretim ve güvenli olmaları ile ilgili prensipler ve aşılamanın ekonomik değeri hakkında eğitim vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, ? Enfeksiyon hastalıkları ve aşı ile korunmayı tanımlar ? Aşılama ve bağışıklamayı tanımları ? Araştırma yöntemlerinin temellerini bilir ? Aşılarda kalite kontrol prensiplerini açıklayabilir ? Aşılamanın ekonomik değerlendirmesini açıklar ? Aşılar ile ilgili mevzuatı tanımlar ? Dünyada aşılama ile ilgili politikaları ve önerileri bilir
Dersin içeriğiÖğrenciler aşılar ve aşı çalışmaları hakkında genel bilgi sahibi olur. 
Kaynaklar? Stanley Plotkin Walter Orenstein Paul Offit Kathryn M. Edwards, Plotkin's Vaccines , 6th Edition, 2012.Casarett & Doull's Toxicology: The Basic Science of Poisons, Eighth Edition
? The Vaccine Book Second edition 2016. (Barry R. Bloom and Paul-Henri Lambert, 2016).
? WHO Guidelines on Nonclinical Evaluation of Vaccines, WHO, Geneva, Switzerland (2003).
? William Jack (1999). Principles of Health Economics for Developing Countries. The World Bank, Washington 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAşıların tarihçesi
2. HaftaAşı ve aşı çalışmalarında kullanılan terimler
3. Hafta Aşı çalışmalarına giriş
4. HaftaBağışıklamanın temelleri
5. HaftaAşı türleri
6. HaftaAşıların içerikleri ve eklenen maddeler, üretim süreçleri
7. HaftaAşıların güvenliliği
8. HaftaÇocuklarda aşılama
9. HaftaErişkin aşılaması
10. HaftaAra sınav
11. HaftaAşılarda istenmeyen etkileri bildirim sistemi (Farmakovijilans)
12. HaftaAşılarda istenmeyen etkileri bildirim sistemi (Farmakovijilans)
13. HaftaSeminer , tartışma
14. HaftaSeminer , tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13678
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3069180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir.  X  
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır.   X 
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır.  X  
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir,  X  
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. X   
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir.X    
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir.X    
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır.X    
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir,  X  
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur  X  
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. X   
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek