AŞI601 - AŞI ÇALIŞMALARINA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AŞI ÇALIŞMALARINA GİRİŞ | AŞI601 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. S. Songül Yalçın | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; aşılamanın temelleri, önemli enfeksiyon hastalıklarına karşı kullanılan aşılar, aşıların üretim ve güvenli olmaları ile ilgili prensipler ve aşılamanın ekonomik değeri hakkında eğitim vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler aşılar ve aşı çalışmaları hakkında genel bilgi sahibi olur. | |||||
Kaynaklar | ? Stanley Plotkin Walter Orenstein Paul Offit Kathryn M. Edwards, Plotkin's Vaccines , 6th Edition, 2012.Casarett & Doull's Toxicology: The Basic Science of Poisons, Eighth Edition ? The Vaccine Book Second edition 2016. (Barry R. Bloom and Paul-Henri Lambert, 2016). ? WHO Guidelines on Nonclinical Evaluation of Vaccines, WHO, Geneva, Switzerland (2003). ? William Jack (1999). Principles of Health Economics for Developing Countries. The World Bank, Washington |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Aşıların tarihçesi |
2. Hafta | Aşı ve aşı çalışmalarında kullanılan terimler |
3. Hafta | Aşı çalışmalarına giriş |
4. Hafta | Bağışıklamanın temelleri |
5. Hafta | Aşı türleri |
6. Hafta | Aşıların içerikleri ve eklenen maddeler, üretim süreçleri |
7. Hafta | Aşıların güvenliliği |
8. Hafta | Çocuklarda aşılama |
9. Hafta | Erişkin aşılaması |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Aşılarda istenmeyen etkileri bildirim sistemi (Farmakovijilans) |
12. Hafta | Aşılarda istenmeyen etkileri bildirim sistemi (Farmakovijilans) |
13. Hafta | Seminer , tartışma |
14. Hafta | Seminer , tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 69 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır. | X | ||||
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır. | X | ||||
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, | X | ||||
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir. | X | ||||
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir. | X | ||||
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. | X | ||||
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, | X | ||||
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. | X | ||||
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek