INT723 - SAVAŞ AKIMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAVAŞ AKIMLARI | INT723 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: öğrenci sunumları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı savaşın değişen karakterini incelemektir. Savaşın sayıları, amaçları, kapsamı ve sonuçları birçok şekilde değişmiş olmasına rağmen, bazı bakımlardan da devamlılık göstermektedir. Bu ders, savaş olgusu ve pratiğindeki devamlılık ve değişikliği açıklayan alternatif yaklaşımları eleştirel olarak ele almayı, ve vatandaşların siyasi katılımı da dahil olmak üzere siyasi (ulusal ve uluslararası) dönüşümler ile, savaş ve savaş yönetimindeki dönüşüm ve devamlılık arasındaki ilişkiyi/bağları incelemeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Askeri gücün kullanılmasını etkileyen siyasi, askeri ve teknolojik değişiklikler, Batılı devletlerin bu değişikliklere uyumları, düzenli savaşın temel özellikleri, yeni savaşlar, askeriyede devrim (RAM), uluslararası terörizm, özel askeri şirketler, kontrgerilla savaşları, savaş meydanında robotik teknoloji | |||||
Kaynaklar | Hirst, Paul (2009). War and Power in the 21st Century ? The State, Military Conflict and the International System. Cambridge: Polity Press. Roach, Kent (ed.) (2015). Comparative Counter-Terrorism Law. Cambridge: Cambridge University Press. Kochi, Tarık (2009). The Other?s War ? Recognition and the Violence of Ethics. Oxon: Birkbeck Law Press. Walzer, Michael (2015). Just and Unjust War: The Moral Argument With Historical Illustrations, 5th edition. New York: Basic Books. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Neden Savaş: Savaş ve Uluslararası İlişkiler |
3. Hafta | Savaşı Anlamak: Farklı Görüşler I |
4. Hafta | Savaşı Anlamak: Farklı Görüşler II |
5. Hafta | Savaş ve Devlet |
6. Hafta | Savaş ve Hukuk |
7. Hafta | Savaş ve General |
8. Hafta | Ödev |
9. Hafta | Savaşı Dönemlendirmek |
10. Hafta | Cenevre Öncesi ve Sonrası |
11. Hafta | Dünya Savaşları |
12. Hafta | Soğuk Savaş |
13. Hafta | 11 Eylül |
14. Hafta | Vaka İncelemeleri |
15. Hafta | Öğrenci sunumları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 58 | 58 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 31 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek