INT721 - KÜRESEL BİR AKTÖR OLARAK AVRUPA BİRLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜRESEL BİR AKTÖR OLARAK AVRUPA BİRLİĞİ | INT721 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: öğrenci sunumları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu ders Avrupa Birliği (AB)?nin küresel aktörlüğüne ve dış dünya ile ilişkilerine odaklanmaktadır. Ders, AB?nin dış hedef ve etkileri olan geniş politika portföyünde siyasa yapma ve bunu hayata geçirme yollarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik olarak AB?nin siyasa araçlarını analiz etmekte ve Birliğin dış dünya ile ilişkilendiği temel alanları incelemektedir. Ders aynı zamanda AB?nin küresel rolü, katkısı ve kimliğini açıklayan kuramsal ve kavramsal çerçevelere de yoğunlaşmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası ilişkilerde bir aktör olarak AB. AB?nin dış politika, güvenlik politikası, komşuluk politikası, kalkınma ve yardım politikası ve ticaret politikası gibi dış hedef ve etkileri olan siyasa alanlarındaki başarı ve başarısızlıkları. İç ve dış politika bağlantısı. AB?nin küresel rolü, katkısı ve kimliğine ilişkin kuramsal ve kavramsal perspektifler. | |||||
Kaynaklar | Bretherton, C. and Vogler, J. (2006). The European Union as a Global Actor. New York: Routledge. Hill, C. et al. eds. (2017). International Relations and the European Union. Oxford: Oxford University Press. Kaunert, C. and Zwolski, K. (2013). The EU as a Global Security Actor: A Comprehensive Analysis beyond CFSP and JHA. New York: Palgrave Macmillan. Smith, K. (2014). European Union Foreign Policy in a Changing World. Malden, MA: Polity. Saurugger, S. (2013). Theoretical Approaches to European Integration. New York: Palgrave Macmillan. Wiener, A. and Diez, T., eds. (2009). European Integration Theory. New York: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | AB?nin Dış İlişkilerinin Evrimi |
2. Hafta | Siyasa Yapımı |
3. Hafta | Ekonomik Aktör olarak AB |
4. Hafta | Dış Politika Aktörü olarak AB |
5. Hafta | Güvenlik ve Savunma Aktörü olarak AB |
6. Hafta | İnsani Aktör olarak AB |
7. Hafta | Ödev |
8. Hafta | Çevre Aktörü olarak AB |
9. Hafta | AB ve Göç |
10. Hafta | İç - Dış Politika Bağlantısı |
11. Hafta | Uluslararası İlişkiler Kuramlarında bir Suje olarak AB |
12. Hafta | Avrupa Bütünleşmesi Kuramları |
13. Hafta | Eleştirel Yaklaşımlar |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 38 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 131 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek