INT722 - BÖLGESEL BÜTÜNLEŞME KURAMLARI ve AVRUPA ENTEGRASYO
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BÖLGESEL BÜTÜNLEŞME KURAMLARI ve AVRUPA ENTEGRASYO | INT722 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | - AB bütünleşme sürecinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak. - Avrupa bütünleşme sürecinin anlaşılması ve çözümlenmesi için gerekli kuramsal çerçevenin kavranmasını amaçlamaktadır. - Doktora araştırması için gerekli becerileri geliştirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders ampirik olgular (ör. olaylar) ve soyut kavramlar (ör. sıçrama, konfederalizm ve egemenliğin ortaklaşması vb.) arasındaki bağları bir araya getirmekte ve birbirleriyle bağlantı kurmaktadır. Derse bütünleşme konusunda temel bir giriş yaptıktan sonra, AB'nin ana antlaşma gelişmeleri ve karar verme yöntemleri ışığında federalizm, işlevselcilik, transaksiyonalim, yeni-işlevselcilik, liberal hükümetlerarasılık ve yeni hükümetlerarasıcılık gibi temel bütünleşme kuramlarını ele almaktadır. Ayrıca, Avrupa Birliği?ni konu edinen kurumsalcılık ve yönetişim yaklaşımları da detaylı bir şekilde açıklanmakta, konstrüktivist katkılar ile birlikte Avrupalılaşma/Avrupalılaştırma incelenmektedir. Ders, AB bütünleşmesinin hızı ve yönü hakkında çıkarımlarda bulunularak son bulmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Anderson, P., The New Old World, Verso, 2009.Bartolini, S., Restructuring Europe, Oxford U.P., 2005. Best, E. ve T. Christiansen, ?Regionalism in International Affairs?, J. Baylis et al. The Globalization of World Politics, Oxford University Press, 2008. Bickerton A., D. Hodson and U. Puetter, ?The New Intergovernmentalism?, Journal of Common Market Studies, vol. 53, no.4, 2015, pp. 703-722.Deutsch, K. et al. Political Community and the North Atlantic Area, Princeton University Press, 1957. Hall, P. ve R.C.R. Taylor, ?Political Science and the Three New Institutionalisms?, Political Science, Vol. XLIV, s. 936-957. Hix, S. ve B. Hoyland, Political System of the European Union, Palgrave, 2011.Hooghe, L. & G. Marks, ?A Postfunctionalist Theory of European Integration: From Permissive Consensus to Constraining Dissensus?, British Journal of Political Science, 39, 2008, s. 1-23. Leonard, M., Why Europe Will Run the 21st Century, London, Fourth Estate, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bütünleşme Kavramı |
2. Hafta | Avrupa bütünleşmesinin kökenleri |
3. Hafta | AB?nin hukuk düzeni ve siyasal sistemi |
4. Hafta | Bölgeselleşme modelleri ve Avrupa bütünleşmesi |
5. Hafta | Federalizm |
6. Hafta | Transaksiyonalizm |
7. Hafta | İşlevselcilik, Yeni-İşlevselcilik, Post-İşlevselcilik |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Hükümetlerarasıcılık, Liberal Hükümetlerarasıcılık ve Yeni-Hükümetlerarasıcılık |
10. Hafta | İnşacılık |
11. Hafta | Avrupalılaşma/Avrupalılaştırma |
12. Hafta | Yeni Kurumsalcılık yaklaşımları |
13. Hafta | Yönetişim yaklaşımları |
14. Hafta | Avrupa bütünleşmesinin geleceği |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 36 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 32 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek