INT716 - OSMANLI DİPLOMASİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI DİPLOMASİSİ | INT716 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin Osmalı Diplomasi?sini anlamalarını sağlayacak teorik bilgi ve eleştirel analitik yetileri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste ilk olarak batı ve doğu diplomasisi analiz edilecek, sonrasında da Osmanlı diplomasisi dersin temel odağı olacaktır. İmparatorluğun başlangıcından bitimine diplomatik gelişmelerle detaylı bir şekilde incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar Henry Kissinger, Diplomacy, 1994. Thomas Naff, Ottoman Diplomacy and The Great European Powers 1789-1802, Berkeley, 1961. Studies ont Ottoman Diplomatic History; I, II, ed. Sinan Kuneralp, İstanbul, 1987. A. Nuri Yurdusev, Ottoman Diplomacy: Conventional or Unconventional? (Studies in Diplomacy and International Relations, 2004. Mostafa Mınawi, The Ottoman Scramble for Africa and Empire and Diplomacy in Sahara and Hicaz. F.A. K. Yasamee, Ottoman Diplomacy: Abdulhamid II and The Great Powers, 1878-1888. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Diplomasi nedir? Diplomasi: Tarih, Kuram, Uygulama |
3. Hafta | Batıda Diplomasi |
4. Hafta | Batıda Diplomasi |
5. Hafta | Doğuda Diplomasi |
6. Hafta | Erken Osmanlı Diplomasisi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu hakkında Avrupa Seyahatnameleri |
9. Hafta | Osmanlı Sefaretnameleri |
10. Hafta | Osmanlı Sefaretnameleri |
11. Hafta | 19. Yüzyıl Osmanlı Diplomasisi |
12. Hafta | II. Abdülhamid: Yeni bir tür diplomasi |
13. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Avrupa?da Diplomasi |
14. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Diplomasisi |
15. Hafta | Çalışma haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 142 | 285 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek